شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

صفوی: اگر آمریکا علیه ایران اقدام کند، تمام پایگاه‌هایش ناامن خواهد شد

 

یحیی صفوی (مشهور به رحیم‌صفوی)، مشاور عالی فرمانده کل قوا می‌گوید چنانچه آمریکا بخواهدجنگی را علیه ایران آغاز کند، تمامی پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه ناامن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، صفوی روز چهارشنبه، ۲۴ خرداد ماه، در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه هوایی شهیدستاری، هدف نهایی از جنگ‌ها را تحمیل اراده‌ی سیاسی یک کشور بر دولت و ملت دیگر کشورها دانست که این‌گونه تحمیل‌ها، یا با تصرف بخشی از خاک کشور و یا با حاکم کردن نوع خاصی از حکومت میسر خواهد شد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به دوقطبی بودن جهان در دوران جنگ هشت‌ساله‌ی ایران با عراق، گفت: «تنها در آن زمان بود که این دو قطب ابرقدرت، برای تضعیف کشورمان سر میز مذاکره نشسته و تصمیمات مهمی علیه جمهوری اسلامی ایران گرفتند». او افزود: «در راستای حمایت همه‌جانبه از رژیم بعث و تضعیف نظام نوپای جمهوری اسلامی، از سال ۶۵ تا ۶۷، آمریکا به سکوهای نفتی ایران حمله کرد و اطلاعات منطقه را به‌صورت آن‌لاین در اختیار عراق گذاشت».

صفوی اتحاد و برادری دو نیروی سپاه و ارتش را مدیون راهنمایی‌ها و رهنمودهای آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و با بیان خاطراتی از دوران جنگ و پذیرش قطع‌نامه‌ی ۵۹۸، گفت: «در عملیات والفجر ۸ که ۷۰ روز به‌طول انجامید، بیش از ۴۰ فروند از هواپیماهای جنگی عراق توسط نیروی هوایی مقتدر ایران اسلامی ساقط شد و این نشان از قدرت این نیروی الهی دارد».

مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، باتوجه به ناتوانی آمریکا در ختم غائله‌ی سوریه، قدرت آن کشور را روبه اضمحلال دانست و گفت: «چنانچه آمریکا بخواهد جنگی علیه ایران آغاز کند، تمامی پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه ناامن خواهد شد و ایران قادر است تا برد ۲۰۰۰ کیلومتر از مرزهای خود را از لحاظ موشکی تحت پوشش قرار دهد».

او در پایان، ضمن محکوم کردن تروریسم، گفت: «داعش از نظر فکری و ایدئولوژی، سلفی و وهابی است که از منظر این گروه تکفیری، شیعه کافر است و زنان شیعه باید به کنیزی گرفته شوند».

 

  • برخی از کشورهای عربی در زمین ایالات متحده بازی می‌کنند

صفوی علاوه‌بر این، امروز در سخنانی دیگر، سیاست آمریکا را ساخت دوقطبی تنش بین کشور‌های اسلامی دانست که برخی کشورهای اسلامی هم در زمین آمریکا بازی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، او با اشاره به مناسبات سیاسی و نظامی  کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج‌فارس با آمریکا گفت: «حجم تسلیحات خریداری‌شده توسط کشورهای عربی، خصوصاً عربستان، در سطح نامتعارفی بوده و امضای بسته‌ی تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری بین امریکا و عربستان و توافقات تسلیحاتی آتی، نه‌تنها کمکی به امنیت منطقه‌ی جنوب غرب آسیا نمی‌کند، بلکه درجهت ناامن‌سازی منطقه و ایجاد تنش در این منطقه که  قلب انرژی جهان است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت».

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به خریدهای میلیاردی تسلیحاتی محمدرضا شاه پهلوی از آمریکا پیش از انقلاب ۵۷ و همچنین حمایت تسلیحاتی و نظامی آمریکا از صدام‌حسین در جنگ با ایران، گفت: «سرنوشت این دو دیکتاتور باید درس عبرتی برای برخی باشد و آن‌چه مسلم است، تاریخ در زمان‌ها و مکان‌های مختلف تکرار خواهد شد؛ امیدواریم سلاح‌هایی که به این کشورهای عربی فروخته می‌شود، مانند سلاح‌هایی که در زمان شاه، به ایران فروخته شد، روزی دست ملت‌های عربی منطقه بیافتد و علیه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به‌کار گرفته شود».

صفوی با اشاره به سیاست‌ها و تناقضات گفتاری دونالد ترامپ پیش از انتخاب و پس از روی کار آمدن به‌عنوان رئیس‌جمهوری، سود سرشار ایالات‌متحده را در رواج ناامنی و ایجاد تنش بین کشورهای اسلامی در منطقه دانست و افزود: «موضوع تجارت امنیت، ازجمله موضوعاتی است که در چند دهه‌ی گذشته مورد توجه رؤسای کاخ سفید قرار گرفته است و البته عایدات این‌گونه توافقات برای آمریکا، کمک به ایجاد شغل در داخل خاک ایالات‌متحده با پول مردم عربستان است و حرکت پادشاهی آل‌سعود در این‌زمینه، صرفاً درجهت هدر دادن منابع مالی این کشور اسلامی است و سیاست آمریکا همیشه ساخت دوقطبی تنش بین کشورهای اسلامی بوده است».

او تأمین امنیت را در منطقه، صرفاً با مشارکت همه‌ی کشورهای اسلامی و منطقه و با بهره‌گیری از  ظرفیت‌ها و خصوصاً پتانسیل همکاری‌های منطقه‌ای میسر دانست و گفت: «موضوع تروریسم مادامی‌که کشورها به درک و جمع‌بندی مشترک در موضوعات مورد مناقشه نرسند، همچنان لاینحل باقی خواهد ماند و کشورها صرفاً ازطریق گفت‌وگوی مستقیم می‌توانند به فهم مشترک در مورد مسائل برسند».

دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در پایان گفت: «حل اساسی مشکل تروریست‌ها در منطقه ازطریق قطع منابع مالی و انسانی و تسلیحاتی و  قطع  کمک اطلاعاتی قدرت‌های فرامنطقه‌ای  به تروریست‌ها و البته با مشارکت کشورهای منطقه میسر می‌باشد؛ اما متأسفانه در این مسیر صرفاً شاهد بازی برخی از کشورهای عربی در زمین ایالات‌متحده هستیم».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More