شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فارین پالیسی: اعراب متحد آمریکا باید در جنگ سایبری ایران را شکست بدهند

 

 نشریه آمریکایی فارین پالیسی در شماره امروز خود چهارشنبه ۱۷ خرداد می‌نویسد کشورهای عرب متحد واشنگتن می‌بایستی برای مقابله و شکست جنگ سایبری از سوی ایران یک اتحاد جدید تشکیل بدهند.

فارن پالیسی می‌نویسد: «علیرغم اظهارات جنجال‌برانگیزی که دونالد ترامپ پیش از آغاز سفر ماه گذشته خود به خاورمیانه در مورد اسلام بیان کرده بود، در مجموع این سفر موفق بود. درحالی که در طول این سفر سخن از تأسیس یک ناتوی عربی برای مقابله با تهدیدات ایران شده بود، و حتی پادشاه عربستان صحبت از در اختیار گذاشتن ۳۴ هزار سرباز برای این ائتلاف جدید منطقه‌ای کرده بود، اما اکنون به نظر می‌رسد فعلاً دلایل متعددی برای تقویت نیروی سایبری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به جای به‌وجود آوردن این ناتوی عربی وجود دارد.زیرا در لحظه کنونی و تا آینده نزدیک جدی‌ترین تهدید واقعی از سوی ایران یک حمله نظامی متعارف نیست. اگرچه تهدیدهای ایران در سراسر منطقه خطرناک است و باید مهار شود، آمریکا و متحدین عرب آن از برتری کامل کمّی و کیفی در ادوات نظامی غیراتمی برای مقابله با ایران برخوردار هستند.

بیش از ۳۵ هزار نیروی آمریکایی مستقر در منطقه می‌توانند هرگونه تهدید نظامی از سوی ایران به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را خنثی کنند.

بنابراین، مهم‌ترین و نزدیک‌ترین و فوری‌ترین تهدید ایران از سوی قدرت نرم آن است. ایران در زمینه جنگ‌های سایبری در سال‌های گذشته، توانایی‌های گسترده‌ای دست یافته است.»

به گفته خبرگزاری بلومبرگ، «هکرهای ایران سال گذشته، به سیستم‌های هوانوردی عربستان سعودی حمله کردند و هزاران کامپیوتر این کشور را از کار انداختند و مقادیر بسیار زیادی از داده‌های مهم آنها را به سرقت بردند.

در سال ۲۰۰۲ هکرهای ایرانی به ۳۰ هزار کامپیوتر در عربستان سعودی و قطر حمله کردند و اطلاعات کمپانی‌های تجاری آنها با کشورهای کویت و امارات و ۱۲ کشور دیگر را به سرقت بردند.

همین هکرها در سال ۲۰۱۰ به سیستم‌های بانک‌های آمریکا و حتی شبکه‌های نظامی آمریکا حمله کرده بودند و به اطلاعات حساس امنیتی و عالی دست یافته بودند.

در حال حاضر دولت ترامپ تمرکز خود را بر مهار ایران و همزمان شکست داعش گذاشته است.

بزودی آثار تبلیغات سیاسی و لفاظی‌های مربوط به اینکه دولت او با دولت اوباما فرق می‌کند رنگ می‌بازد و او ناچار خواهد بود برای مقابله واقعی با تهدیدات ایران به سراغ آن نیرویی برود که رژیم تهران در آن بیشترین سرمایه‌گزاری‌ها را کرده است و آن تجهیزات جنگ نرم سایبری است.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More