شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قاسم سلیمانی: در ناآرامی‌های اخیر ملت‌های دنیا نگران ما شدند

 

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، طی یک سخنرانی گفته است که در پی اعتراضات اخیر مردم در شهرهای مختلف، ملت‌های دنیا نگران اوضاع ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سلیمانی در سخنانی به مناسبت ۲۲ بهمن گفت: «ملت‌های دنیا در حوادث کوچک کشور ما نگران می‌شوند و در همین اغتشاشات اخیر در حالی که ما در داخل کشور مطمئن بودیم که چیزی نیست، اما سایر ملت‌ها از وضعیت موجود نگران بودند و از ما سوالاتی می‌کردند».

او افزود که در «فتنه اخیر» ضدانقلاب برای براندازی وارد شدند ولی «ملت ایران» وارد صحنه شد و «بینی دشمن را به خاک مالید».

«فتنه» اصطلاحی است که برخی از مقامات حکومتی ایران عمدتا برای توصیف اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ به کار می‌برند.    

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه ملت ایران امروز فقط حامی کشور خودش نیست بلکه حافظ سایر ملت‌های دنیا هم هست تاکید کرد که «اگر ملت ایران نبود، این فجایع سنگینی که به ملت عراق وارد شد تمام نمی‌شد».
سلیمانی با انتقاد از نگارش نامه سرگشاده  به رهبر جمهوری اسلامی درباره اعتراضات سراسری اخیر گفت: «متاسفم که بعضی‌ها که نام پیروی از خط امام را بر خود گذاشته‌اند، به جای آنکه نامه سرگشاده به استکبار جهانی و دشمن بنویسند، نامه سرگشاده برای ولی ایستاده در خط مقدم می‌نویسند».

چندی پیش نامه سرگشاده‌ای به قلم مهدی کروبی، از رهبران اعتراضات سال ۱۳۸۸ که اکنون در حصر خانگی به سر می‌برد، خطاب به رهبر جمهوری اسلامی منتشر شد. کروبی در این نامه با انتقاد از عملکرد آیت‌الله خامنه‌ای در «جایگاه رهبری»، از رهبر ایران خواسته است که زمینه اصلاح ساختاری نظام را فراهم آورد.  

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پایان با حمله به منتقدان حکومت گفت: «در گوشه‌ای کز کردید و علیه نظامی که امام تاسیس کرده پز اپوزوسیون می‌دهید. این اقدام شما غلط است و البته خیلی‌ها مانند کف روی آب بودند و تحمل نکردند و فرار کردند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More