شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مدیر مسؤول روزنامه شرق: با «پابند» من را به زندان بردند

 

مهدی رحمانیان مدیر مسؤول روزنامه شرق که در خصوص بازداشت خود در مشهد، روز شنبه هشتم اردیبهشت گفته  که او را با پابند به زندان منتقل کرده‌اند. رحمانیان همچنین از شرح شرایط پذیرش و ورود به زندان نیز خودداری کرده است.

به گزارش ایسنا، رحمانیان علت بازداشت خود را انتشار گزارشی در روزنامه شرق با عنوان «روایتی از محله‌ای که دختر شش‌ساله افغان در آن کشته شد» عنوان کرد.

او در خصوص جزئیات این گزارش گفت که بخشی از گزارش نیز حتی به دلیل «تلخی وضعیت زندگی افغانستانی‌ها و پاکستانی‌های ساکن محله‌ای قدیمی در مشهد از جمله «فاقد شناسنامه بودن افراد، اعتیاد، دوره‌گردی و خانه‌های مورد بحث و...» برای چاپ تعدیل شد.

رحمانیان عنوان کرد که حساسیت‌ها به خاطر روایت شرایط خانم‌هایی از آن محله بود که سایتی در مشهد با انتخاب تیتری نامناسب برای گزارش شرق، سبب بروز حساسیت‌ها شد.

مدیر مسؤول روزنامه شرق اعلام کرد بدون احضاریه و فرآیند قانونی قضایی، تنها با یک تماس تلفنی «ساده» به دفتر بازپرس در مشهد رفت اما با بازرسی بدنی به بازداشتگاه انقلاب مشهد و سپس به سلول انفرادی منتقل شده است.

او در ادامه در خصوص برخی از رفتارهای نامناسب با او هنگام انتقال از بازداشتگاه و زندان گفت: «با تعداد دیگری از بازداشت‌شدگان که اصطلاحا می‌گفتند شلاق آزاد هستند سوار ماشین شدیم و ما را به زندان بردند که شرایط پذیرش و ورود به آنجا را فاکتور می‌گیرم. در زندان اطلاع دادند فردا صبح زود باید به دادگاه بروم. شب را با هر سختی بود، پشت سر گذاشتم و صبح با لباس زندان به همراه تعداد دیگری از زندانی‌هایی که باید به دادگاه می‌رفتند، با پابند و دستبند به دادگاه رفتیم. در دادسرا باز هم به بازداشتگاه رفتیم و تا ظهر کار سایرین تمام شد ولی من را صدا نکردند و وقتی هم پرسیدم، گفتند بازپرس نیست و شما عودتی هستید و باید به زندان برگردید. کاری از دستم برنمی‌آمد و با همان شرایط به زندان بازگشتیم. از زندان با همسرم تماس گرفتم که گفتند کارها انجام شده است و تا یک ساعت دیگر آزاد می‌شوید».

مدیر مسؤول روزنامه شرق با بیان این پرسش که چرا باید به یک فرد رسانه‌ای «پابند» زد؟ اضافه کرد که اگر شکایتی باشد باید در «دادسرای فرهنگ و رسانه» بررسی شود و نه دادگاه انقلاب مشهد.

مهدی رحمانیان، مدیر مسؤول روزنامه شرق، ظهر روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه، در مشهد بازداشت شد و یک روز بعد با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

حسن حیدری، معاون دادستان مشهد به خبرگزاری ایسنا گفته بود که دلیل احضار رحمانیان به‌ دادگاه و همچنین بازداشت او، شکایت برخی زنان شهرک شهید رجایی مشهد، درپی انتشار مطلبی در صفحه اجتماعی آن روزنامه بوده است.

روزنامه شرق، روز ۱۹ فروردین‌ماه، مطلبی با عنوان «از ستایش تا ندا؛ روایتی از محله‌‌ای که دختر ۶ساله افغان در آن کشته شد» منتشر کرده بود که در بخشی از آن آمده بود: «… زنان محله دو دسته هستند، یا تحت هیچ شرایطی از خانه بیرون نمی‌آیند یا آنها که بیرون می‌آیند تن‌فروشی می‌کنند ...».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More