شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نایب رئیس مجلس: تعیین تکلیف سپرده های زیر ۲۰۰ میلیون تومانی موسسات مالی تا آخر بهمن

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تصمیم‌گیری در خصوص سپرده های زیر دویست میلیون تومانی موسسات مالی تا اواخر بهمن‌ماه امسال خبر داد.
مسعود پزشکیان، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، روز شنبه هفتم بهمن، ضمن اشاره به جلسه اخیر نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات سپرده‌گذاران، گفت که تا آخر بهمن سپرده‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف می‌شوند.
پزشکیان با اشاره به نهایی شدن سازوکار حل مشکل سپرده‌گذاران ۱۰۰ میلیون تومانی، افزود تا پایان بهمن ماه نیز تکلیف سپرده‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان روشن خواهد شد.

او همچنین ضمن اشاره به تشکیل یک گروه کاری برای شنیدن دغدغه ها و صحبت های سپرده گذاران، گفت:« این تیم ها به مشکلات سپرده گذاران گوش می دهند اگر می توانستند دغدغه ها را حل کنند اگر در توان و اختیار آنها نباشد، موضوع را به رده بالاتر ارجاع می دهند.»

پزشکیان از روند شناسایی اموال موسسات مالی توسط قوه قضاییه برای پرداخت معوقه‌های  سپرده‌گذاران خبر داد اما گفت نباید این اموال این موسسات مالی در حراجی فروخته شود.

برخی سپرده‌گذاران موسسات اعتباری از جمله کاسپین و آرمان، در اعتراض به پرداخت نشدن سود به حساب‌های آن‌ها در طول یک‌سال گذشته بارها در تهران و دیگر شهرها دست به تجمع اعتراضی زده‌اند. دامنه این معضل به حدی گسترده شد که مقامات را وادار کرد تا نسبت به پیگیری مشکل مال‌باختگان اقدام کنند.

حسن روحانی در مصاحبه اخیرش با سیمای جمهوری اسلامی، در رابطه با سپرده‌های مردم به بعضی مؤسسات اعتباری و مشکلاتی که برای عده‌ی زیادی از سپرده‌گذاران ایجاد شده است، ضمن وعده‌دادن برای پی‌گیری این مشکل ازسوی دولت، گفت که مردم نباید به سود بالا، حتی ازطرف بانک‌ها اعتماد کنند. او تأکید کرد که دولت دستور داده تا از صدور هرگونه مجوز برای بانک‌ها و مؤسسات اعتباری جدید از این دست، خودداری شود.

با وجود اینکه دولت و دیگر نهادهای درگیر وعده‌هایی به مردم برای حل این معضل که خانواده‌های زیادی را در سراسر کشور تحت تاثیر قرار داده، هنوز روشن نیست آیا دولت خواهد توانست معوقه‌های مال‌باختگان را از این موسسات پس بگیرد یا نه.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More