شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

به ما این دختر خوشگلارو نشان بده؛ جنجال تازه در مجلس ایران

 

مسعود پزشکیان، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، درخصوص فایل صوتی منتشرشده از جلسه مجلس که در آن یکی از نمایندگان می‌گوید «به ما این دختر خوشگلارو نشون بده»، گفت که این مربوط به یک بحث تخصصی بوده، ولی طور دیگری نشان داده‌اند.

در روزهای گذشته، یک فایل صوتی از جلسه‌ای در صحن مجلس شورای اسلامی در رسانه‌های اجتماعی مجازی منتشر شده بود که در آن، یکی از نمایندگان، حین سخنرانی همکارش حول یک موضوع اقتصادی، می‌گوید: «به ما این دختر خوشگلارو نشون بده». این فایل صوتی، بازتاب گسترده‌ای در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی، مردم و مسؤولان داشته است.

 

 

پس از انتشار گسترده فایل صوتی، تعدادی از نمایندگان مجلس، اصالت آن را تأیید کرده بودند.

 

 

به گزارش رسانه‌های داخل ایران، پزشکیان، روز یک‌شنبه ۲ اردی‌بهشت‌ماه، در پاسخ به حواشی انتشار فایل صوتی با صدای یک نماینده گفت: «این صوت شیطنتی است که فضای مجازی درست کرده است».

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، به نام  علیرضا سلیمی، نماینده محلات، صاحب صدای پخش‌شده اشاره کرد و گفت که این ماجرا به اعتراض این نماینده در هفته گذشته به نظر شورای نگهبان درمورد «کنوانسیون پالرمو» برمی‌گردد. به گفته پزشکیان، سلیمی تأکید کرده بود که لغتی در این توافقنامه وجود داشته که از سوی شورای نگهبان مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد و در آن زمان، نمایندگان مجلس گفته بودند که شورای نگهبان نباید در این باره دخالت کند که در این راستا، نماینده مردم محلات توضیحاتی ارائه داده و گفته بود که این روندی که طی می‌شود، گندم‌نمایی کردن و جوفروشی است و این‌که در مراسم خواستگاری، دختر خوشگلی نشان داده شود و فرد زشتی به صیغه این فرد درآورده شود. 

«کنوانسیون پالرمو» یا «کنوانسیون ملل متحد علیه جرایم سازمان‌یافته فراملی» از معاهده‌های چندجانبه مورد حمایت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۰ علیه جرایم سازمان‌یافته فراملی است.مجلس شورای اسلامی، ۵ بهمن‌‌ماه ۹۶، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون یا همان لایحه پالرمو را  تصویب کرد که این موضوع واکنش‌های زیادی را برانگیخت.

پزشکیان با انتقاد شدید از کاربران فضای مجازی، به‌خاطر نحوه پخش و تفسیر این ویدیو، افزود که این صحبت‌ها را به‌گونه‌‌ای دیگر در فضای مجازی پخش کرده و تنها بخش دختر خوشگل را درآوردند و برجسته کردند، تا واقعیت را وارونه جلوه دهند.

ازسوی دیگر، مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس، با انتقاد از سکوت هیأت‌رییسه مجلس در رابطه با فایل صوتی منتشرشده، افزود که عده‌ای می‌خواهند اقتدار مجلس را بشکنند و نمایندگان را تخریب کنند.

این در حالی است که علیرضا سلیمیکه خود از اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس است، روز شنبه اول اردی‌بهشت‌ماه، در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها، ضمن تکذیب گفته‌شدن چنان جمله‌ای ازسوی خودش، افزود: «از رسانه یا رسانه‌هایی که این اتهام را به بنده زدند، شکایت می‌کنم». او این ماجرا را نوعی انتقام‌گیری از خودش به‌دلیل پی‌گیری مسأله معاهده پالرمو دانست و تأکید کرد: «نتیجه بررسی های مجلس در خصوص صدای پخش شده هنوز مشخص نشده است بنابراین اتهام زدن به نمایندگان مجلس اقدامی خلاف قانون و اخلاق است».

 

رفتار دوگانه گوینده عبارت جنجالی در صحن مجلس/ گفته‌های پزشکیان افکار عمومی را اقناع نمی‌کند
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More