شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نشریه اینترپرتر: مشکلات اقتصادی، تهدیدات علیه امنیت ایران را به حاشیه برده است

نشریه اینترپرتر در مقاله‌ای امروز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت می‌نویسد تمرکز بر روی مشکلات اقتصادی ایران در این دور انتخابات ریاست جمهوری موضوع تهدیدات خطرناک علیه امنیت ایران را به حاشیه برده است.

این نشریه می‌نویسد: «درحالی که بحث‌های پرحرارت کاندیداهای ریاست جمهوری بر سرچگونگی نجات اقتصاد ایران ادامه دارد، موضوع داغ‌تر امنیت کشور در بحث این کاندیداها غایب است.

ماه گذشته ۹ مرزبان ایرانی در استان سیستان و بلوچستان به دست افراطیون سنّی وابسته به گروه جیش‌العدل که از خاک پاکستان وارد می‌شوند به قتل رسیدند.

این عمل تروریستی به دنبال پیوستن ارتش پاکستان به نیروهای ائتلاف اسلامی به رهبری عربستان سعودی شکل گرفت. همزمان در خود عربستان سعودی در آن طرف آب‌های خلیج فارس، پرنس محمد بن سلمان وزیر دفاع این کشور امکان هرگونه گفت‌وگو با ایران برای رفع اختلافات سیاسی و رقابت‌های منطقه‌ای را رد کرده است.

در واشنگتن هم دولت دونالد ترامپ صریحاً به ایران پیام داده است که دوران همزیستی اوباما با حکومت ایران به پایان رسیده است و وزیرخارجه آمریکا رکس تیلرسون رژیم تهران را بزرگترین حامی تروریسم بین‌المللی خوانده است.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل هم ایران و حکومت آن را عامل اصلی تمام مناقشات خونین خاورمیانه معرفی کرده و از جامعه جهانی خواسته است تا با آن مقابله کنند.

با اینکه رؤسای جمهور در ایران نقش مثبت و تعیین کننده‌ای در سیاست خارجی کشور ندارند، اما هر کسی که روز جمعه یا بعد از آن در این کشور به عنوان رئیس جمهور رژیم ایران انتخاب شود، با تهدیدات خارجی همه جانبه پرمخاطره و روزافزونی علیه امنیت کشور مواجه خواهد بود».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More