شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزارت کشور اعلام کرد درباره اعتراض‌های اخیر «گزارشی دقیق» تهیه می‌کند

 

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، درباره تهیه و ارایه گزارش از اعتراضات اخیر توسط وزارت کشور، اعلام کرده که «باید گزارش تهیه شده از اعتراضات اخیر بر اساس «اطلاعات، توصیف و تبیین واقعیات» باشد.

او ضمن تاکید به ضرورت تهیه یک گزارش کامل و نهایی از تجمعات اخیر به موازات سایر دستگاه‌ها،‌گفت: «تاکنون گزارش‌های متعددی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی،‌ امنیتی و انتظامی تهیه و ارائه شده است، اما ضرورت دارد یک گزارش  کامل و نهایی نیز تهیه شود.»

معاون وزیر کشور گفت:‌«باید عوامل شتاب‌دهنده شناسایی شده و وضعیت موجود هم دقیق تحلیل شود.»

حسین ذوالفقاری ضمن تاکید بر «بررسی انگیزه‌های معترضان » در تجمعات اخیر، تصریح کرد: «ما نمی‌خواهیم این گزارش را بر اساس ساخته ذهن خود آماده کنیم، بلکه می‌خواهیم این گزارش را بر مبنای داده‌های دقیق اطلاعاتی و مبتنی بر واقعیات آماده کنیم.»

وی گفت: « تا وقتی صورت و ماهیت مساله دقیقا روشن نشود، نسخه راه‌حل هم اشتباه در نظر گرفته می‌شود.»

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با انتقاد شدید از سیستم اداری ایران افزود:‌ «ضرورت دارد تا عواملی اثرگذار در رفع آسیب‌ها مدنظر قرار گیرد. به‌عنوان مثال سال‌های متمادی است که گفته می‌شود، هزینه‌های جاری اداره کشور بالا است، کارآمدی سیستم اداری دچار ضعف است، انجام امور جاری مردم دچار نقصان است، فساد اداری وجود دارد.»

ذوالفقاری در عین حال که فساد اداری در ایران را یکی از عوامل نارضایتی، اعتراضات ضد حکومتی دانسته،‌ گفت: «راهکارهایی که بتواند به رفع این نارسایی‌ها پاسخ دهد، تعیین و اعمال نشده است و کسی توجه نکرده که یکی از عوامل عمده این وضعیت، انباشت قوانین و مقررات و اسناد بالادستی است .»

معاون وزیر کشور تاکید کرد که« عمده وقت مدیران کشور در جلسات صرف می‌شود و اساسا ساختار اداری کشور به گونه‌ای است که مدیران، وقت انجام وظیفه اصلی خود که همانا مدیریت است را ندارند.»

حسین ذوالفقاری،‌افزود: «این امر ناشی از شکل‌گیری وضعیتی است که مرتب باید برای تصمیمات بین بخشی در جلسات  یا به دنبال حل و فصل مشکلات سازمانی خود با دیگر سازمان‌ها یا قوا باشد.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More