شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

پایان عملیات تروریستی در تهران با ۱۲ کشته

 

یک مقام آگاه از پایان عملیات تروریستی در مجلس خبر داد.  این منبع آگاه به ایسنا گفت: دقایقی پیش نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را بکشند. به گفته وی، در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی  ساختمان پارلمان هستند.
 

  • ۱۲ کشته در حمله تروریستی امروز تهران

خبرگزاری میزان به نقل از سرپرست اورژانس ایران گفته است که بر اثر وقایع امروز در تهران تاکنون دوازده ایرانی کشته  و ۴۲ شده‌اند. منابع خبری همچنین از کشته شدن چهار حمله کننده به مجلس گزارش داده‌اند.

 

  • تشکیل جلسه شورای تامین استان تهران

حسین ذوالفقاری، دبیر شورای امنیت جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه با حضور در بخش نیمروزی خبر سیما درباره حادثه تروریستی امروز در تهران از تشکیل جلسه شورای تامین استان تهران و بررسی ابعاد حادثه امروز خبر داد.

او در شرح حادثه گفت: «حدود ساعت ۱۰:۱۵ صبح امروز بود که اتفاق اولیه در حرم مطهر امام راحل رخ داد، دو نفر قصد ورود به حرم داشتند که نیروها متوجه شدند و در همان محوطه قبل از ورود به حرم مطهر یکی از آن‌ها خودش را منفجر کرد و منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر شد. نفر دوم نیز با درگیری که با نیروهای امنیتی داشت کشته شد و در حال حاضر جسد دو نفر در اختیار نیروها قرار دارد.»
معاون وزیر کشور درباره حادثه مجلس شورای اسلامی نیز توضیح داد: «طبق گزارش ها، چهارنفر وارد مجلس شدند که تاکنون یک نفر از آنان کشته شده و یک نفر نیز به صورت انتحاری خود را منفجر کرده است. این افراد با لباس و پوشش زنانه از مسیر تردد ارباب‌رجوع که عمدتا با نمایندگان مجلس و دفاتر آن‌ها کار دارند، وارد می شوند و از همان ورودی با نیروهای محافظ مجلس مواجه می شوند و اقدام به تیراندازی می کنند. اولین کار آن‌ها مورد هدف قرار دادن فرد مستقر در آنجا بود و سپس با رعب و وحشت وارد محوطه می شوند. در همان لحظه اول، نیروهای سپاه پاسداران که مسئولیت امنیت مجلس را به عهده داشتند، وارد عمل شدند و صحن مجلس و تمام کمیسیون ها را مورد کنترل قرار دادند، این گروهک ها که وارد محوطه شده بودند ناچارا در مسیری که فقط دفاتر نمایندگان مجلس است، قرار گرفتند و در آنجا افرادی را مورد هدف قرار دادند.»
معاون وزیر کشورافزوده: «اطراف مجلس کاملا در کنترل قرار دارد، سعی شد مردم در آنجا تجمع نکنند، چون احتمال می دادیم از این تیم تروریستی افراد دیگری باشند که بخواهند اقدام بعدی را انجام دهند، این قسمت مورد مراقبت قرار گرفت.»
ذوالفقاری تاکید کرد: به سراسر کشور اعلام آماده باش شده است و اماکنی که احتمال داده شد مورد هدف گروهک‌ها باشند مورد پوشش قرار گرفتند.

  

  • عوامل تیراندازی می خواستند به صحن علنی بیایند

 حشمت‌الله  فلاحت پیشه در توییتی نوشته: «مهاجمین میخواستند به صحن بیایند اما راه را گم کردند واشتباهی رفتند.»

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More