شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته‌شدن دو شهروند ایرانی درپی تیراندازی از خاک پاکستان به منطقه‌ی سراوان

 

درپی تیراندازی از داخل خاک پاکستان، به‌ منطقه‌ی سراوان در سیستان‌وبلوچستان ایران، دوتن از کارگران بومی در منطقه کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه‌نیوز)، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی س‍پاه، از تیراندازی به‌ داخل مرزهای ایران در منطقه‌ی سراوان از خاک پاکستان در عصر روز شنبه، ۲۴ تیرماه خبر داد.

قرارگاه قدس، یعنی قرارگاه‌ عملیاتی نیروی زمینی سپاه پاسداران در جنوب شرقی ایران که یگان‌های نیروی زمینی سپاه در دو سپاه استانی سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان را زیر نظر دارد، این حمله را ازسوی یک «تیم تروریستی وابسته‌به استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه» دانسته است که با سلاح‌های منحنی‌زن و سبک به مرز ایران حمله کرده‌اند.

سلاح‌های منحنی‌زن، سلاح‌هایی‌اند که گلوله‌های آنها خط سیر منحنی دارند و به‌منظور حمله به اهدافی که به‌صورت مستقیم در دید و یا تیررس نباشد، به‌کار می‌روند و  شامل انواعی از خمپاره‌اندازها می‌شوند.

به گزارش قرارگاه قدس، این حمله با عکس‌العمل متقابل نیروهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مواجه و منجربه کشته‌شدن یک تن از حمله‌کنندگان و زخمی‌شدن دو تن دیگر شد و مابقی آنان نیز به عمق خاک کشور پاکستان متواری شدند.

در این حمله، دو تن از کارگران بومی ایرانی که در حال کار در منطقه بودند، کشته شدند.

پاکستان و ایران، مرزی مشترک به طول حدود ۹۰۰ کیلومتر دارند که بخش اعظم آن، مناطق کوهستانی و صعب‌العبور است. درگیری‌ها در مناطق مرزی بلوچستان میان ایران و پاکستان، در ماه‌های اخیر به‌طور مداوم تکرار شده است.

۱۸ تیرماه، پاکستان اعلام کرد که نیروهای مرزبان ایرانی، سه خمپاره به داخل خاک پاکستان در منطقه‌ی پنجگور بلوچستان شلیک کرده‌اند.

پیش از آن، اواخر خرداد ماه، پاکستان یک پهپاد ایرانی را که براساس اعلام آنها درحال عملیات جاسوسی در داخل خاک آن کشور بوده، در استان بلوچستان در همان منطقه سرنگون کرد.

در اواخر اردی‌بهشت و طی ماه خرداد نیز، چندین‌بار شلیک خمپاره ازسوی ایران به‌سمت بخش پنجگور بلوچستان گزارش شد، که در یکی از آن موارد، یک شهروند پاکستانی کشته شده بود.

پیش‌تر در اردی‌بهشت‌ماه، افرادی وابسته‌به گروه تروریستی جیش‌العدل، با عبور از خاک پاکستان، ۱۰ مرزبان ایرانی را در منطقه‌ی میرجاوه کشتند که با واکنش دیپلماتیک تند ایران نسبت‌به دولت پاکستان روبرو شد.

پاکستان، ایران را به‌دلیل تحرکات مرزی در این منطقه، به نقض تمامیت ارضی آن کشور متهم می‌کند؛ ازسوی دیگر، مقامات ایرانی نیز درپی حوادث مختلف تروریستی در مرزهای دو کشور، پاکستان را به سهل‌گیری در مورد تحرکات گروه‌های مظنون به تروریسم متهم می‌کنند.   

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More