شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آغاز پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۵

 

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت برخی از مشمولان از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی طی روز چهارشنبه و پنج شنبه ۱۱ و ۱۲ بهمن‌ماه خبر داد.

سهام عدالت،‌ نوعی یارانه در قالب سهام شرکت‌های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار می‌گیرد. در ابتدا رقم سهام عدالت که توزیع آن از سال ۱۳۸۵ در چهار استان آغاز شد، ۵۰۰ هزار تومان بود که به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

پوری‌حسینی امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: «در حال حاضر مشمولان سهام عدالت از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، سهام یک میلیون تومانی دارند که سود ۱۵۰ هزار تومانی آن را هم دریافت می‌کنند».

طبق گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، فعلا بازنشستگان، کارگران فصلی، روستائیان و کارمندانی که تحت حمایت کمیته امداد نیستند، سودی دریافت نخواهند کرد.

در مرحله نخست پرداخت سود سهام عدالت، هزار میلیارد تومان اعتبار بین مشمولان توزیع شد. در مرحله دوم نیز برای پرداخت سود سهام عدالت، اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که تنها ۲۲ درصد جمعیت مشمولان را در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه نشست خبری تصریح کرد: «سود سهام عدالت خدام مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، فعالان قرآنی، ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، بیماران خاص، مددجویان مؤسسات خیریه، قالیبافان، زندانیان آزاد شده در دهه فجر پرداخت می‌شود».

بر اساس گفته های پوری حسینی، تاکنون تنها ۲ میلیون نفر شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اند و هنوز ۱۲ میلیون نفر باقی مانده‌اند.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: «در حال حاضر ۴۹ میلیون نفر از میزان سهام و سود خود مطلع هستند که فراهم کردن این امکان، اقدام بزرگی است اما شرایط خرید و فروش زمانی محقق می شود که ورقه سهام در اختیار مشمولان قرار گیرد».

قابل ذکر است که هنگام تنظیم این خبر، امکان دسترسی به سامانه سهام عدالت وجود ندارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More