شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمادگی مجلس برای اجرای  طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران  

 

پروانه مافی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از آمادگی این نهاد برای به جریان انداختن دوباره طرح "تحقیق و تفحص از شهرداری تهران" خبر داد.
اسفند ماه سال گذشته و چند ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر، محمود صادقی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه 21 تن دیگر از همتایان خود،  طرحی را با هدف "تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در واگذاری املاک و پروژه‌های مشارکت به اشخاص حقیقی و حقوقی" در صحن علنی مجلس" مطرح کردند. طرحی که  در سه محور "صدور مجوز و پروانه‌های ساخت بی حساب و کتاب، انتصاب ناصحیح در شهرداری تهران و واگذاری بی‌حساب و کتاب املاک به اعضای شورای شهر" تدوین شده بود.این طرح مورد استقبال قرار نگرفت و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آن را مردود دانست. رای نیاوردن این طرح با واکنش‌های زیادی همراه بود. رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره رأی مجلس به رد تحقیق و تفحص از شهرداری گفت: «دیده‌بان شفافیت که متعلق به توکلی است صراحتا اعلام کرده که در مساله واگذاری املاک تخلف صورت گرفته اما وقتی این موضوع در مجلس گشوده می‌شود با لابی‌های جدی مواجه می‌شویم و جای تاسف دارد که مجلس نیز در بررسی این موضوع تعلل کرده است.»

با پایان یافتن دوران آقای قالیباف و همچنین انتصاب جدید اعضای شورای شهر، پرونده‌هایی مبنی بر فساد شهرداری در دوره شهردار پیشین روی کار آمد و مطرح شد از این رو اعضای شورای شهر پنجم خواستار ورود مجلس به تحقیق و تفحص از شهردار تهران شدند.

به گزارش ایلنا، پروانه مافی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در در خصوص اجرای این طرح گفت: مسائل شهرداری تهران به شورای شهر مربوط می‌شود و با توجه به مطرح شدن مدارک جدید در مورد هزینه‌های فاقد سند در دوران احمدی‌نژاد و قالیباف و واگذاری املاک، شورای شهر آمادگی خود را برای ورود به بحث هزینه‌های فاقد سند اعلام کرده است و مجلس نیز این آمادگی را دارد.
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس دهم درباره رای نیاوردن این طرح در گذشته توضیح داد: «مجلس یکبار برای تحقیق و تفحص اقدام کرد که به هر دلیلی رای نیاورد. با این حال برخی از نمایندگان فراکسیون امید این مساله را مطرح کردند که مجددا طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به جریان بیفتد. براساس قانون شش ماه باید از طرح قبلی زمان بگذرد تا بتوان مجددا طرح را به جریان انداخت، اما این آمادگی در مجلس برای کلید خوردن این طرح وجود دارد.»
مافی، طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را پرهزینه دانست و تصریح کرد:  طرح تحقیق و تفحص از شهرداری بسیار گران و سخت است، چرا که تحقیق و تفحص به علت استخدام‌هایی که نیاز دارد و بالا بودن حجم کار بسیار پرهزینه خواهد بود.
بر اساس آخرین آمار،  شهرداری بیش از  ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی سررسید شده دارد که از این رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها است که این میزان  روزانه به دلیل سودی که به آنها تعلق می گیرد در حال افزایش است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More