شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمار مصدومان و تلفات زلزله غرب ایران به بیش از ۱۸۲۵ نفر رسید

 

زمین لرزه ای شدید که شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان، برخی از استان‌های ایران را لرزاند، تاکنون ۱۴۱ نفر کشته و ۱۶۸۴ نفر مصدوم در پی داشته است.
استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، فارس، لرستان، همدان،ایلام، زنجان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، قزوین، خوزستان، اصفهان، بوشهر و اردبیل لرزیدند. بنا به اخبار دریافتی، شدیدترین کانون این زلزله در استان‌های کرمانشاه و ایلام بوده است.

کانال رسمی مرکز لرزه‌نگاری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷/۳ به مقیاس ریشتر در غرب ایران، شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان خبر داد.

منشاء این زمین لرزه در استان سلیمانیه عراق بوده است. این زمین لرزه با قدرت ۷/۳ ریشتر، در استان کرمانشاه، حوالی ازگله در ساعت ۲۱:۴۸ دقیقه به وقت تهران اتفاق افتاده است. این زمین لرزه شدید در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داده و موجب تخریب بعضی از ساختمان ها و قطع برق برخی مناطق شده است.

طبق آخرین گزارش ها، تاکنون ۹۷ نفر سرپل ذهاب، ۴ نفر ازگله، ۳ نفر گهواره، ۱۳ نفر کرند، ۹ نفر ثلاث‌باباجانی، ۱۳ نفر اسلام‌آباد غرب و ۲ نفر در قصر شیرین جان خود را از دست داده‌اند.همچنین شمار مصدومان به ۱۶۸۴ نفر رسیده است.
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور، درخصوص زلزله امشب از دستور شخص رئیس‌جمهور و وزیر کشور برای پیگیری ابعاد زلزله در استان های غربی ایران خبر داد.
به گفته او، در حال حاضر شورای مدیریت بحران در استان کرمانشاه تشکیل شده و استان‌های همجوار نیز برای ارائه خدمات درمانی و امدادرسانی به حالت آماده‌باش درآمده اند.

 

  • مدارس و ادارات کرمانشاه فردا تعطیل است

در پی زلزله یک شنبه شب، مدارس کرمانشاه فردا تعطیل اعلام شد. اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: "به‌دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله، فردا دوشنبه مورخ ۲۲ آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در نوبت صبح و ظهر تعطیل است. همچنین همه ادارات کرمانشاه و دانشگاه های این استان فردا دوشنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل شدند".

 

  • آمادگی ۵ فروند بالگرد برای اعزام به مناطق زلزله‌زده

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات ایران، از آمادگی ۵ فروند بالگرد برای اعزام به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: "آغاز اسکان اضطراری در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث بابجانی و قصر شیرین شروع شده است".

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More