شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برگزاری کلاس های درس مناطق زلزله زده از ۲۹ آبان  

 

سلیمان محبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش آموزان مناطق زلزله زده از روز دوشنبه ۲۹ آبان در مدارس حضور خواهند یافت.

با وقوع زلزله در استان کرمانشاه، ۷۸ فضای آموزش‌ با ۴۱۵ کلاس و  مدارس با قدمت بالاتر از ۳۰سال تخریب شد. مدارس تعطیل شدند و آموزش و پرورش استان اعلام کرد که تا اطلاع ثانویه هیچ کلاس درسی برگزار نخواهد شد.

حال با گذشت شش روز از این حادثه، سلیمان محبی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در باره مدارس آسیب دیده مناطق زلزله زده،اعلام کرده است طی دو روز آینده دانش آموزان مناطق زلزله زده می‌توانند به مدرسه بروند.

بنا به گفته های محبی، از روز دوشنبه کلاس درس مدارسی که آسیب ندیده‌اند را به صورت دو یا سه شیفت دراختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در روستاهایی که مدارس تخریب شده‌اند از کانکس استفاده خواهیم کرد تا دانش آموزان از درس عقب نمانند.

محبی از خیرین و نهادهای دولتی درخواست کرد برای ساخت و نوسازی مدارس همراهی کنند.

فیروز نادری، محقق ایرانی ناسا،  روز گذشته  در صفحه اینستاگرام خود برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه ، شماره حساب یک موسسه خیریه برای کمک به دانش‌آموزان زلزله زده را منتشر کرد.
فیروز نادری اعلام کرد که در تلاش است از طریق ارتباطات خود در تهران به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک مالی کند

 

نادری در اینستاگرام خود نوشته است: من برای ۱۰ سال عضو هیأت رئیسه بنیاد "کودکان را در مدرسه نگه‌ دارید" بوده‌ام. ما سرمایه‌هایی را جهت کمک به در مدرسه ماندن دانش‌آموزان سخت‌کوش امّا محتاج مالی جمع‌آوری می‌کنیم. او با  اشاره به این نکته که پس از مدتی توجه عموم به مسائل دیگر جلب شده و زلزله‌زدگان و نیازهای آنها فراموش می‌شوند، گفت: بازگرداندن این بچه‌ها به وضعیت عادی نیازمند تعهد و صبر بیشتر است.
براساس این نوشته ، در حال حاضر از طریق سازمانی بنام انجمن یارانه دانش و مهر، بیش از ۴۰۰ کودک در جنوب تهران را تحت سرپرستی قرار داده‌اند و این کار را زیر نظر سازمان نظارت برای دارایی‌های خارجی(اُ اف‌ ای‌ سی) انجام می‌دهند.
در زلزله ۷/۲ ریشتری استان کرمانشاه،  ۲۳ دانش آموز و  ۴ فرهنگی جان خود را از دست دادند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More