شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تاثیرپذیری  پاپ فرانسیس از یک روانشناس زن یهودی

 

پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان می‌گوید در سن ۴۲ سالگی برای « روشن کردن بعضی چیزها» جلسات هفتگی منظمی با یک روانکاو زن یهودی داشته است.

مشخص نیست که رهبر مسیحیان جهان با شرکت در این جلسات در جستجوی چه چیزی بوده است.

«دامینیک والتون» جامعه شناس فرانسوی با انتشار کتابی که در حال حاضر مشغول تالیف آن است از متن گفت‌وگو‌های خود با فرانسیس پرده‌برداری خواهد کرد.

روزنامه ایتالیایی «لااستامپا» روز جمعه ۱۰ شهریوربه نقل از پاپ فرانسیس نوشت که او برای این روانکاوی به خانه دامینیک می رفته است. این روزنامه به تقل از فرانسیس می‌نویسد:« زمانی که این روانکاو در بستر مرگ بود با من تماس گرفت، البته نه برای درخواست آمرزش، چرا که او یهودی بود، بلکه برای گفت‌وگویی روحانی.»فرانسیس گفت که او انسان بسیار خوبی بوده و شش ماه به من بسیار یاری رساند.

فرانسیس سپس در آرژانتین (سرزمین مادریش) که تحت حکومتی دیکتاتوری اداره می‌شد به یک مقام یسوعی که فرقه‌ای مذهبی وابسته به کلیسای کاتولیک است تبدیل شد. فرانسیس در گفت‌وگو با این نویسنده فرانسوی از تأثیر بسیار مهم و مثبتی که زنان در زندگی‌اش داشته‌اند سخن می‌گوید.

فرانسیس می‌گوید: «کسانی که من می‌شناسم در زمانی که نیاز به مشورت با آنان داشتم بسیار به من کمک کرده‌اند.»

پاپ که امروز ۸۱ ساله است از آرامش ذهن خود سخن می‌گوید: «من احساس آزادی می‌کنم. مطمئنا، من اینجا در واتیکان در قفس هستم. اما نه به لحاظ روحانی. هیچ چیزباعث ترس من نمی‌شود.»

او می‌گوید :«آن چه من را آزار می‌دهد، افرادی هستند که دیدگاهی متعصب دارند ، همچون کشیش‌هایی که از برقراری ارتباط با مردم هراس دارند. این نیز نوعی از بنیادگرایی است.هرگاه که با شخصی تندرو و متعصب روبرو می‌شوم ، بخصوص اگر جوان باشد ، به خود می‌گویم که او بیمار است.»

اما فرانسیس نتیجه می گیرد که «در واقع، آنها افرادی در جستجوی امنیت هستند».

پاپ در اظهارات گذشته خود همواره نشان داده است که در چگونگی استفاده از مقام خود به عنوان رهبر مسیحیان جهان مبارزه کرده است.

کلیسای کاتولیک همواره حسی از عدم اعتماد را نسبت دانش روانکاوی منتشر کرده است، اما به نظر می‌آید این تردیدها در گذر زمان کاهش یافته است.

دستورالعمل به روز شده واتیکان که برای استفاده در سمینارهای آموزشی کشیش‌های آینده از آن استفاده می‌شود از روانشناسان به عنوان ارزش‌هایی جهت ارزیابی سلامت روانی افراد  نام برده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More