شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تحویل جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج به مقامات قضایی


جعبه سیاه هواپیمای سقوط‌ کرده  تهران-یاسوج که روز شنبه ۱۲ اسفند پیش پیدا شده بود، به پایین کوه انتقال یافت.

روز یک‌شنبه ۱۳ اسفند، با همکاری گروهی ۱۴ نفره از نیروهای نظامی، هلال احمر و نیز کوهنوردان، جعبه سیاه هواپیمای یاسوج-تهران که یک روز پیش پیدا شد به پایین کوه دنا منتقل و به دادستانی یاسوج تحویل داده شد.

عزیزی فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه ۱۲ اسفند اعلام کرده بود که جعبه سیاه هواپیمای ATR ۷۲ پرواز تهران- یاسوج با تلاش کوهنوردان و نیروهای امدادگر در ارتفاع ۴ هزار متری در قله «نغل پازن پیر دنا» پیدا شده است. افراد این گروه که برای یافتن اجساد به کوه صعود کرده بوند، ضمن یافتن دو جسد جعبه سیاه را نیز پیدا کردند.

گروه عملیاتی شب گذشته را در محل حادثه در ارتفاعات دنا گذرانده و صبح یک‌شنبه اجساد و جعبه سیاه را به پایین انتقال دادند. جعبه توسط یک بالگرد برای تحویل به مقامات قضایی فرستاده شد.

عزیزی فیلی همچنین گفت طبق گزارش‌ها جعبه سیاه هواپیما سالم پیدا شده است. جعبه سیاه به سازمان هواپیمایی یا شرکت آسمان تحویل داده نشده، بلکه برای تحقیقات بیشتر به دادستان و شورای تامین استان فرستاده شده است.

پرواز تهران - یاسوج با ۵۹ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یک شنبه، ۲۹ بهمن ماه بعد از یک ساعت و ۲۰ دقیقه پرواز در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج و سقوط کرد و تمام سرنشینان آن جان باختند.

قرار است ستادی متشکل از نماینده تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان هواپیمایی و شرکت آسمان برای بررسی و بازخوانی جعبه سیاه تشکیل شود. به گفته کارشناسان، با توجه به این‌که جعبه دو هفته زیر برف مانده، بازخوانی حافظه آن ممکن است با مشکلاتی همراه باشد.

این در حالی‌است که برخی از خانواده‌های قربانیان این حادثه هنوز منتظر پیداشدن اجساد عزیزان از دست‌رفته‌شان هستند. حسین درخشان، مدیر عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت که روز یک‌شنبه پانزده روز پس از سقوط این هواپیما، عملیات جستجو برای یافتن اجساد جانباختگان ادامه دارد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More