شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جورج کلونی با حومه شهر در جشنواره ونیز

 

تنها چند روز اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در هفتادوچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز مانده است.

در همین رابطه نشریه آمریکایی ورایتی به معرفی فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شود میهمان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان باشند، پرداخته است.

این جشنواره از تاریخ ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریورماه) در ایتالیا برگزار می‌شود.

این در حالی است که بازیگر آمریکایی «آنت بنینگ»، به عنوان اولین زن طی ۱۱ سال اخیر در راس هیات داوران ونیز قرار گرفته است.

فیلم‌هایی هم‌چون«حومه شهر» که جدیدترین فیلم «جورج کلونی» است با بازی «مت دیمون»، «جولین مور»، «جاش برولین» و «اسکار ایسلاک»، یک کمدی سیاه با فیلمنامه‌ای از برادران «کوئن» است و داستان، درباره یک خانواده ایده‌آل در حومه شهر است که زندگی آن‌ها در گرداب مسائلی چون خیانت و رسوایی درگیر می‌شود.

همین طور فیلم «شکل آب» ساخته «گیلرمو دل‌تورو» کارگردان سرشناس مکزیکی درباره جنگ سرد، «ویکتوریا و آبل» از «استفتن فریرز» و جدیدترین ساخته «پائولو ویرزی» کارگردان ایتالیایی، از مطرح‌ترین فیلم‌هایی هستند که شانس زیادی برای نمایش در این جشنواره بین‌المللی را دارند.

جشنواره ونیز امسال با فیلم «کوچک سازی» به کارگردانی «الکساندر پاین» با بازی «مت دیمون» بازیگر و کارگردان آمریکایی افتتاح می‌شود.

همچنین فیلم «نیکو، ۱۹۹۸»  ساخته «سوزان نیکیارلی» افتتاح‌گر بخش "افق‌ها"ی جشنواره است و فیلم «ارواح ما در شب» با بازی «رابرت ردفورد» و «جین فوندا» نیز در بخش غیررقابتی، به روی پرده می‌روند که با اعطای جایزه شیر طلایی افتخاری جشنواره، به این دو بازیگر نامدار هالیوودی همراه خواهد بود.

از دیگر فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شود اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره ونیز تجربه کنند، می‌توان به «مکتوب، مکتوب است» ساخته جدید «عبدالطیف کشیش» کارگردان برنده نخل طلای فیلم «آبی گرمترین رنگ است» و هم‌چنین «ویکتوریا و عبدول» ساخته «اسفتن فریرز»،‌ «اولین اصلاح شده» به کارگردانی «پل شردر»، «لین و پیت» ساخته «اندرو های» و «زاما» ساخته «لوکرشیا مارتل» اشاره کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More