شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله 'عروس‌دریایی'‌ها به سواحل تعطیلاتی مصر

 

هزاران 'عروس‌دریایی' (Jellyfish) سواحل شمالی مصر را که مرکز مهمی برای درآمدهای توریستی این کشور هستند مورد حمله قرار داده‌اند.

خبرگزاری میدل ایست آی (Middle East Eye) امروز در گزارشی در این مورد می‌نویسد: «تعداد بی‌شمار و بی‌سابقه‌ای از عروس‌‌دریایی‌ها سواحل شمالی مصر را مورد هجوم خود قرار داده‌اند که علاوه بر ضرر اقتصادی به درآمد توریسم در این منطقه یک تهدید محیط زیستی نیز به دریای مدیترانه و سواحل آن محسوب می‌شود.»

این گزارش می‌افزاید: «با شروع فصل تابستان و گرما، رفتن به سواحل شمال مصر آرزوی همه خانواده‌هایی است که در زندگی پر تب و تاب قاهره روزشان را به شب می‌رسانند.

اما ماه گذشته سحرخانم مدیر تجاری 44 ساله پس از بستن چمدان خود و فرزندانش و رانندگی برای 50 کیلومتر به این سواحل رسیدند. تنها دقایقی پس از آنکه فرزندان او به سوی دریا دویده بودند آنها وحشت‌زده و جیغ‌زنان به سوی هتل محل اقامتشان برگشتند. آنها از دیدن 'عروس‌دریایی'‌های بزرگی که ساحل را پوشانده بودند وحشت‌زده شده بودند.

خانم سحر می‌گوید: «ده روز است که این 'عروس‌دریایی'‌ها ساحل را اشغال کرده‌اند. ما از ترس آنها نه می‌توانیم شنا کنیم و نه در ساحل قدم بزنیم. چه تعطیلات مزخرفی!»

وزارت حفظ محیط زیست مصر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که «این 'عروس‌دریایی'‌ها «خطری جدّی» به سلامت شهروندان نیستند. آنها فقط گاز می‌گیرند ولی نیش آنها خطرناک نیست.»

به گفته این اطلاعیه، دلیل اصلی وجود این همه 'عروس‌دریایی' در این منطقه مصر «کوچ دریایی آنها از آب‌های استوایی به سوی سواحل گرم‌تر مصر است.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More