شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ریاض میزبان اولین کنسرت ویژه زنان

 

هزاران دختر جوان عربستانی، با شادی و انرژی بسیار، برای اولین بار در کنسرت یک خواننده زن لبنانی در ریاض شرکت کردند.

بعضی زنان حاضر در این کنسرت روسری‌های خود را برداشته و با همراهی با ترانه‌هایی از ویتنی هیوستون ، سلین دیون و ترانه‌های سنتی عربی به رقص و پایکوبی پرداختند.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی ، زنان و دختران جوان با کفش‌های پاشنه بلند و گوشی‌های موبایل خود مشغول ثبت این لحظه‌ها شدند. برخی از دختران حاضر در این مراسم بیش از هزار کیلومتر سفر کردند تا در این مراسم شرکت کنند.

مجری این کنسرت در حالی که همراه با هیبا طواجی، خواننده لبنانی به روی صحنه آمد، گفت: "این لحظه‌ای افتخار آمیز برای عربستان سعودی است."

او ادامه داد که همه زنان باید قدردان برگزاری اولین کنسرت ویژه زنان در عربستان سعودی باشند.

برگزاری این کنسرت، آخرین نمونه از تغییراتی است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در شیوه زندگی مردم این کشور ایجاد کرده است.

محمد بن سلمان ولیعهد ۳۱ ساله عربستان سعودی در ماه‌های اخیر تلاش کرده است تا جامعه محافظه کار و همچنین وابسته اقتصاد نفت-محور عربستان سعودی را متحول کند.

تا کنون دولت عربستان سعودی مجوز برگزاری هیچ کنسرت ویژه زنان را صادر نمی‌کرد و بسیاری از شهروندان این کشور برای دیدن اجرای زنده موسیقی مورد علاقه خود به سایر کشورهای عربی سفر می کردند.

در هفته‌های اخیر، مردم عربستان سعودی این شانس را داشته‌اند تا به همراه خانواده خود به  تماشای اجرای "یانی" نوازنده یونانی بنشینند.

یکی از شرکت کنندگان در این کنسرت گفت: "شخصاً، امیدوارم که کنسرت‌های بیشتری برگزار شود و بسیار مشتاق به حضور در این کنسرت‌ها هستم. ما شایسته برگزاری رویدادهای موسیقی بیشتری هستیم."

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More