شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قرص ویتامین ب می‌تواند به سرطان ریه در مردان منجر شود

 

یک تحقیق جدید پزشکی می‌گوید خوردن قرص 'ویتامین ب' (Vitamin B) توسط مردان می‌تواند به ابتلاء به سرطان در آن‌ها منتهی شود.

به گزارش بخش علمی روزنامه ایندی‌پندنت (The Independent) امروز پنجشنبه دوم شهریور، مردانی که برای سال‌های متمادی قرص ویتامین ب مصرف می‌کرده‌اند بیشتر از بقیه در معرض ابتلاء به سرطان ریه هستند.

در این گزارش آمده است: «ویتامین‌های ب6 (B6) و ب12 (B12) پیش از این به عنوان ویتامین‌هایی ضروری برای بدن در مقابل بیماری‌ها شناخته می‌شده‌اند، اما اکنون پژوهشگران پزشکی که مصرف این ویتامین را در بیش از 77 هزار نفر در آمریکا دنبال کرده‌اند، می‌گویند آنها دارای جنبه منفی نیز هستند.

مصرف روزانه بیش از 10 سال پی در پی این ویتامین‌ها در مردان 30 تا 40 درصد ریسک ابتلای آنها به سرطان ریه را افزایش داده است. مصرف این ویتامین‌ها در زنان هیچ تأثیر منفی نداشته است.

تحقیقات این دانشمندان پزشکی می‌گوید افراد سیگاری که این ویتامین‌ها را مصرف می‌کنند حتی خطر ابتلای آنها به سرطان ریه افزایش هم پیدا می‌کند.»

در عین حال برخی از متخصصین ریه در مردان می‌گویند نتیجه این تحقیقات که از سوی دانشگاه ایالتی اوهایو (Ohio State University) منتشر شده است ' اندکی اغراق‌آمیز می‌باشد'.

آنها می‌گویند میلیون‌ها آمریکایی در حال حاضر به اندازه کافی ویتامین ب در غذای خود جذب می‌کنند و نیازی به خوردن قرص آن ندارند.

دکتر تیودور براسکی (Theodore Brasky) از گروه محققین می‌گوید: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که خوردن ویتامین ب6 و ب12 به مدت بیش از ده سال مداوم به ابتلاء به سرطان ریه کمک می‌رساند و این خطر در مردان سیگاری حتی بیشتر هم وجود دارد.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More