شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شبکه آی‌تی‌وی بریتانیا به صف حامیان برابری جنسیتی پیوست

شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی (ITV) با وعده حمایت از برابری جنسیتی اعلام کرده است از این پس، از تولید و پخش کلیه برنامه‌های طنزی که با حضور نویسندگان صرفا مرد ساخته شود، جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش ایندیپندنت، توجه به «جای خالی محسوس زنان نویسنده» در میان عوامل و سازندگان برنامه‌های طنز، مدیران این شبکه بریتانیایی را به تغییر سیاست‌های برنامه سازی آن‌ها واداشته است.

آی‌تی‌وی که از سال ۱۹۹۵ شروع به کار کرده است، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه تلویزیونی تجاری است که هم‌اکنون در بریتانیا پخش می‌شود.

مدیر بخش تولیدات طنز آی‌تی‌وی در نشستی که به تازگی در جشنواره هنری دایورس (Diverse Festival) برگزار شد، به «وضعیت فاجعه‌بار» تولیدات تلویزیون در رابطه با کمک نگرفتن از نیروهای زن نویسنده اشاره کرد. ساسکیا شوستر حضور عوامل صرفا مرد در ساخت و نوشتن تولیدات تلویزیون را به سلطه‌جویی و همچنین قلدری تعبیر کرد.

در ادامه این بحث، شوستر با تاکید بر لزوم تغییر در سیاست‌های فعلی برنامه‌سازی و حمایت از برابری جنسیتی گفت: «بیش‌تر مواقع، در نحوه اداره اتاق نویسندگان حساسیت‌های لازم در نظر گرفته نمی‌شود. تداوم این وضعیت می‌تواند سلطه‌جویانه و تا اندازه‌ای زورگویانه باشد.»

او توضیح داد که پس از مشورت با نویسندگان، تهیه‌کنندگان و همچنین روابط عمومی برنامه‌ها، اقدام به تغییر سیاست‌های تولیدات طنز شبکه آی‌تی‌وی کرده است.

شوستر همچنین خاطرنشان کرد که بر اساس توافق صورت گرفته، ضروری است در تولید کلیه برنامه‌های طنز این شبکه، همکاری با یک زن – ولو به شکل سمبلیک – لحاظ شود.

شوستر سابقه‌ای طولانی در پشتیبانی و حمایت از برابری جنسیتی در نگارش و تولید محتوای برنامه‌های طنز دارد. او در سال ۲۰۱۸ طرح برنامه طنزی با عنوان «کمدی ۵۰:۵۰» را ارائه کرد.

او همچنین در وب‌سایتش نوشت: «حضور انفرادی زنان در تولید برنامه‌های تلویزیون، اغلب به تظاهر و عوام‌فریبی تعبیر می‌شود. یا تصور غالب این است که همکاری با زن‌ها صرفا به سهمیه‌بندی بودجه تولید برمی‌گردد.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More