شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش شدید کیهان کلهر به قطع برق در کنسرت محسن شریفیان

 

کیهان کلهر، آهنگ ساز و نوازنده سرشناس ایرانی، در واکنش به قطع ناگهانی برق در کنسرت محسن شریفیان در بوشهر از اعمال «سلایق شخصی که زاده خودسری و ملوک‌الطوایفی است» انتقاد کرد.

کلهر در پی قطع برق در کنسرت محسن شریفیان که شب یک‌شنبه ۱۱ فروردین در شهر کلمه واقع در استان بوشهر رخ داد نوشت: «خبر تاسف باریست که می‌بایست باعث شرمساری کسانی باشد که تحمل شادی مردم صبور و متین این کشور را ندارند».

کلهر تصریح کرد که دلیل قطع برقِ تمام شهر، دستور یکی از مقامات این شهرستان برای جلوگیری از اجرای کنسرت بوده است. محسن شریفیان نوازنده ساز سنتی نی انبان به همراه گروه خود معروف به «لیان» برای اجرای کنسرت به شهر کلمه واقع در استان بوشهر سفر کرده بودند.

 

 

به گفته کلهر، «شریفیان» سالهاست که از جانب مسئولان رسانه و مقامات استان بوشهر مورد بی‌مهری و بی‌احترامی قرار گرفته و نامش در  در رادیو و تلویزیون شهر متبوعش ممنوع شده است.

علاقمندان به این هنر که از شهرهای اطراف استان بوشهر به این شهر آمده بودند در پی ایجاد این مشکل که بنا به گفته بسیاری با هماهنگی مقامات مسئول این شهر رخ داده بود واکنش نشان دادند و حمایت خود را از شریفیان و گروهش اعلام کردند.

کلهر در بخش دیگری از یادداشت خود با اشاره به تکرار وقوع چنین حوادثی در هنگام اجرای کنسرت هنرمندان گفت که «این بار جامعه هنرمندان کشور نباید در مقابل چنین فجایع اسف‌باری سکوت کند».   

کیهان کلهر همچنین به نبود «تشکل مستقل صنفی» برای هنرمندان و موسیقی‌دانان در کشور اشاره کرد و از نمایندگان استان بوشهر در مجلس و وزیر ارشاد و دیگر مسئولین شهر کلمه خواست که مستقیماً جوابگوی مردم و جامعه هنری کشور باشند.

محسن شریفیان نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از مسئولان خواست که پاسخگوی مردم باشند. به گفته این نوازنده، قطع برق، آن هم برای دو بار، کاملا عمدی بوده و قابل پیگیری است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More