شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ابتلای ۹ تبعه هندی و پاکستانی ساکن ایران به ویروس جهش‌یافته در هند 

 

مقام‌های استان‌های بوشهر، یزد، قم از ابتلای ۹ تبعه هند و پاکستان به ویروس جهش‌یافته در هند خبر دادند. یک مقام استان آذربایجان غربی نیز از ابتلای پنج تبعه هند و دو ایرانی به ویروس «هندی-کالیفرنیایی» خبر داد.

سعید کشمیری، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، گفت که تست کرونای جهش‌یافته هندی سه نفر از ۲۱ تبعه خارجی و تست کرونای معمولی ۹ نفر از آنان مثبت اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دو هفته پیش ۱۹ تبعه هندی و دو تبعه پاکستانی وارد بوشهر شده بودند که پس از مثبت شدن تست کرونای معمولی ۹ نفر، آنان در محل اسکان خود قرنطینه شدند.

روز پنجشنبه همچنین محمود نوری شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، خبر داد که تست کرونای جهش‌یافته سه نفر از کارگران هندی در یکی از واحدهای صنعتی این استان مثبت اعلام شده و این افراد در قرنطینه کامل به سر می‌برند.

او بدون اشاره به تعداد گفت که کارگران ایرانی که در کنار کارگران هندی کار می کردند نیز در قرنطینه خانگی قرار دارند.

محمدرضا قدیر، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، نیز خبر داد که تست کرونای جهش‌یافته سه نفر از ۱۱ تاجر هندی که دو هفته پیش وارد قم شده‌اند، مثبت شده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، از ۳۰۰ نفر از افراد مرتبط با این مسافران نیز تست گرفته شده و تست کرونای معمولی پنج نفر از آنان نیز مثبت شده است.

او اعلام کرد که این تاجران هندی پس از شناسایی و انجام تست از آنان در هتل در قرنطینه بودند. 

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، روز ۱۵ اردیبهشت اعلام کرده بود که در استان آذربایجان غربی در مجموعه ای که توسط کارگران هندی اداره می شد، ۱۰ مورد از ابتلا به یک ویروس جدیدی ترکیبی «هندی-کالیفرنیایی» کشف شده است. 

با این حال حسن عبدالهی اصل، فرماندار شوط در استان آذربایجان غربی، تعداد مبتلایان به این ویروس را هفت نفر اعلام کرد. او گفت که پنج نفر از این افراد تبعه هند و دو نفر ایرانی‌اند.

به گفته عبدالهی اصل، این کارگران هندی در روزهای ۲۸ و ۳۰ فروردین بعد از انجام تست در فرودگاه‌های دهلی نو، امارات و امام خمینی وارد ایران شده بودند.

روز ۱۲ اردیبهشت نیز علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت بلندیان استان قزوین، گفته بود تست دو تبعه هندی در این شهرستان مثبت شده اما نوع کرونای آنان هنوز مشخص نشده است.

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، نیز روز پنجشنبه گفت که « نباید اجازه دهیم با ورود کرونای هندی، درگیر پیک پنجم بیماری شویم».

ستاد مقابله با کرونا چهارم اردیبهشت ممنوعیت ورود مسافران از هند و پاکستان به ایران را تصویب کرد، اما این مصوبه چهار روز بعد ابلاغ و اجرا شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More