شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

داورزنی: گرفتن میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی از ایران قابل قبول نیست

 

محمدرضا  داورزنی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ایران از تصمیم  اتحادیه جهانی کشتی درباره گرفتن میزبانی از این کشور انتقاد کرده و خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شده است.  

به گزارش خبرگزاری‌ها ایران، آقای داورزنی روز چهارشنبه بیست وسوم اسفندماه گفته که «تصمیم اتحادیه جهانی درگرفتن میزبانی از ایران غیرقابل قبول است و از آن‌ها می‌خواهیم در این باره تجدید نظر کنند».

اتحادیه جهانی کشتی روز گذشته (سه‌شنبه بیست ودوم اسفند) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی ایران، میزبانی رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی که قرار بود فروردین ۹۷ در اهواز برگزار شود را به دلیل استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی و مشخص نبودن وضع مدیریتی این فدراسیون از ایران گرفت.

مقامات ورزشی ایران، جهت واکنش به تصمیم اتجادیه جهانی کشتی، با حضور محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش، دبیرکل کمیته ملی المپیک و نایب رئیس فدراسیون کشتی در نشستی در ساختمان این وزارتخانه برگزار کردند.

داورزنی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به نامه نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر لغو میزبانی ایران از جام جهانی کشتی فرنگی، این تصمیم را غیر قابل قبول دانست و گفت:«اتحادیه جهانی کشتی وضعیت مدیریتی فدراسیون کشتی ایران را بهانه‌ای برای لغو این میزبانی دانسته است که از مسؤولان فدراسیون و رسول خادم می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کنند».

او افزود:«شرایط آمادگی سالن و محل برگزاری مسابقات در مراحل پایانی خود است و مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان ارائه بهترین میزبانی را تضمین داده است. من نیز شخصا برای بازدید از امکانات به اهواز خواهم رفت».

معاون وزارت ورزش با بیان این که قرارداد هتل‌های رزرو شده برای این میزبانی، قرارداد با اسپانسرها و هماهنگی حق پخش تلوزیونی نیز بسته شده است، تصریح کرد:«هر یک از این موارد برای کشور هزینه داشته است که با لغو میزبانی، حق مسلمی از ایران گرفته می‌شود و ما برای بازپس گیری آن به جد تلاش خواهیم کرد».

در همین حال، سیدحسین مرعشیان، رئیس هیات کشتی استان خوزستان درباره گرفتن میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی از ایران به خبرگزاری ایسنا گفت:‌«نابسامانی‌ موجود در فدراسیون کشتی ایران و استعفای رسول خادم باعث شد تا این میزبانی از اهواز گرفته شد. حتی در متن نامه اتحادیه جهانی به فدراسیون کشتی قید شده که به خاطر اتفاقات پیش آمده در فدراسیون ایران، این تصمیم گرفته ‌شده است».

او با بیان اینکه وزارت ورزش باید هرچه سریعتر باید زمینه بازگشت رسول خادم به فدراسیون کشتی را فراهم کند، اظهارداشت:«هر چقدر این روند طولانی‌تر شود، این موضوع به ضرر کشتی ایران است. امیدوارم هر چه سریعتر فضای لازم برای کار کردن آقای خادم در این فدراسیون فراهم شود».

روز گذشته اتحادیه جهانی کشتی با ارسال نامه ای به فدراسیون کشتی اعلام کرد:«با توجه به استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون و نامشخص بودن وضعیت مدیریت فدراسیون کشتی این کشور امکان برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی که قرار بود روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ۹۷ در اهواز برگزارشود، فراهم نیست و به همین دلیل این دوره از رقابت‌ها درایران برگزار نخواهد شد».

فدراسیون کشتی ایران نیز در واکنش به این تصمیم اتحادیه جهانی اعلام کرد که در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد آمریکا شرکت نخواهد کرد.

نناد لالوویچ، رئیس صربستانی اتحادیه جهانی کشتی، روز سه شنبه، بیست و دوم اسفند (۱۳ مارس) در اظهاراتی بی‌سابقه ضمن انتقاد شدید از شدید مسؤولان ایرانی به دلیل مخالفت با رویارویی ورزشکاران ایران با حریفان اسرائیلی از کشتی ایران به عنوان «ریگی در کفش این اتحادیه» نام برد.

او تصریح کرد:«خبرهایی به ما رسیده که رئیس فدراسیون کشتی ایران استعفا کرده است. در حال‌ حاضر به او دسترسی ندارم، اما می‌خواهم که حقایق را بدانم و به خصوص که مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در ایران را به زودی خواهیم داشت که برگزاری این مسابقات بدون رئیس فدراسیون ممکن نیست».

عضو هیات رئیسه کمیته بین المللی المپیک همچنین در پایان با بیان اینکه ورزشکاران ایرانی بازنده اصلی روبرو نشدن با رقبای اسرائیل هستند، تاکید کرد:« مسئولان ایران باید متوجه شوند که اگر نخواهند که ورزشکاران‌شان مقابل همه کشورها مبارزه کنند، نه تنها به کشتی ضربه وارد می‌کنند،‌ بلکه به تمام ورزش ایران ضربه می‌زنند».

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی که دوهفته قبل از سمتش استعفا داده بود در جلسه روز دوشنبه مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی که با حضور محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد ضمن تقدیم دوباره استعفا به اعضای مجمع، جلسه را با ناراحتی ترک کرد و خواستار حضور فردی در راس فدراسیون کشتی شد که با تفکرات مسئوولان وزارت ورزش هماهنگی داشته باشد.

وی در ادامه فعالیت‌های وزارت ورزش را در جهت خلاف منافع ملی برشمرد و گفت:«مسؤولان وزارت ورزش تنها در شعار اعلام می‌کنند که از کشتی، ورزش اول ایران حمایت می‌کنند، اما عملکرد آن‌ها خلاف این را ثابت می کند.»

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More