شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رقبای ایران در جام ملت‌های آسیا مشخص شدند

 

قرعه کشی مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات جمعه شب برگزار و تیم ملی ایران در گروه چهارم با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن قرار گرفت.

به گزارش وب‌سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مراسم قرعه کشی مرحله نهایی هفدهمین دوره این مسابقات، جمعه شب، چهاردهم اردیبهشت (۴ می) در برج خلیفه دبی، امارات برگزارشد که طی آن ۲۴ تیم حاضر در این دوره از رقابت‌ها حریفان خود را شناختند که براین اساس، تیم ملی ایران که در سید یک قرارداشت در گروه چهارم با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن همگروه شد.

قرعه ۶ تیمی که در سید یک این دوره حضور داشتند را علی دایی به عنوان نماینده فوتبال ایران از جام خارج می‌کرد و قرعه تیم ملی ایران نیز توسط آقای گل بازی‌های ملی در جهان از جام خارج شد.

ملی پوشان فوتبال در نخستین دیدار خود در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌ها در روز هفدهم دی ماه امسال رودرروی یمن قرار خواهند گرفت.

رویارویی تیم‌های ملی ایران و عراق درمرحله گروهی این دوره می‌تواند برای شاگردان کارلوس کی‌روش جنبه انتقامی داشته باشد زیرا تیم ملی ایران در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا که در سال ۲۰۱۵ در استرالیا برگزار شد در مرحله یک چهارم نهایی و درضربات پنالتی مغلوب عراق شد و از دور مسابقات کنار رفت.

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران که به دلیل زیر نظر گرفتن تمرینات این تیم در تهران حضور داشت و در مراسم قرعه کشی جام ملت‌های آسیا غایب بود درباره قرعه تیم ایران دراین دوره به خبرنگاران گفت:«شما با استعداد می‌توانید بازی‌ها را ببرید، اما برای قهرمانی نیازبه شخصیت دارید و ایران تقریبا برای چهارسال پیاپی بهترین تیم قاره آسیا در رده بندی فیفا است».

وی افزود:«بازیکنان تیم ملی استعداد و شخصیت کافی برای به چالش کشیدن یک فرصت عالی برای رسیدن به عنوان در جام ملت‌های آسیا را دارند. یک بار دیگر می‌خواهم نظر خاضعانه خودم را بیان کنم که قرعه کشی سئوال اصلی نیست. خوب آماده شدن یا خوب آماده نشدن، مساله اصلی است».

هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال آسیا از پانزدهم دی ماه امسال (۵ ژانویه ۲۰۱۹) تا یازدهم بهمن (۱ فوریه ۲۰۱۹) در چهار شهر دبی، ابوظبی، شارجه و العین امارات برگزار می شود که در دیدار افتتاحیه، تیم امارات میزبان در ورزشگاه بن زاید ابوظبی، پایتخت این کشور به مصاف بحرین می‌رود.

این دوره از مسابقات برای نخستین بار با حضور ۲۴ تیم قاره کهن برگزار می شود که تیم‌ها در قالب ۶ گروه چهار تیمی با هم به رقابت می پردازند و درپایان بازی‌ٰ‌های مرحله گروهی، تیم‌های اول و دوم هر گروه به همراه ۴ تیم سوم که امتیازات بهتری کسب کنند به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد.

مسئوولان برگزاری این دوره از پیکارهای جام ملت‌های آسیا مبلغ ۱۵ میلیون دلار برای تیم‌های برتر درنظر گرفته اند که ۵ میلیون دلار به تیم قهرمان، ۳ میلیون دلار به تیم نایب قهرمان و ۲ میلیون دلار به تیم‌های سوم و چهارم  اختصاص خواهد یافت. همچنین مبلغ ۱ میلیون دلار به چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی داده خواهد شد. در مراسم قرعه کشی از کاپ قهرمانی این دوره نیز رونمایی شد.

گروه بندی کامل جام ملت‌های فوتبال آسیا ۲۰۱۹ امارات به شرح زیر است:

گروه  اول: امارات، تایلند، هند و بحرین

گروه دوم: استرالیا، سوریه، فلسطین و اردن

گروه سوم: کره جنوبی، چین، قرقیزستان و فیلیپین

گروه چهارم: ایران، عراق، ویتنام و یمن

گروه پنجم: عربستان، قطر، لبنان و کره شمالی

گروه ششم: ژاپن، ازبکستان، عمان و ترکمنستان

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More