شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

علیرضا فغانی؛ بخت اول داوری بازی فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸

 

کارشناسان داوری فوتبال جهان از قضاوت «علیرضا فغانی» در مسابقه فرانسه و آرژانتین به نیکی یاد کردند و او را بخت اول قضاوت در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دانستند.

تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و آرژانتین، نخستین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را روز شنبه نهم تیرماه (۳۰ژوئن) به قضاوت علیرضا فغانی، داور بین‌المللی ایرانی، در ورزشگاه «کازان آرنا»ی شهر کازان برگزار کردند که این بازی جذاب و دیدنی با پیروزی ۴-۳ فرانسه خاتمه یافت و خروس‌ها به جمع هشت تیم برتر این دوره راه یافتند.

نکته مهم این مسابقه، قضاوت بی‌نقص و عالی فغانی بود که مورد توجه بسیاری از کارشناسان داوری و فوتبال جهان قرار گرفت. آن‌ها در تفسیر خود، با مثبت ارزیابی‌کردن داوری این بازی، علیرضا فغانی را بخت اول قضاوت در بازی فینال جام بیست‌ویکم دانستند.

برانتون اسپید، گزارشگر شبکه «فاکس اسپورت» آمریکا، در این‌باره گفت: «نخستین فینالیست جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه مشخص شد؛ شما را در آن‌جا خواهیم دید آقای فغانی! یک عملکرد فوق‌العاده در یک بازی جذاب به نمایش گذاشته شد».

مارک هالسی، داور بین المللی اسبق فیفا و لیگ برتر انگلستان هم ضمن تمجید از قضاوت علیرضا فغانی گفت:«در صحنه تذکر این داور به نیکلاس اوتامندی، مدافع تیم ملی آرژانتین، فغانی به‌درستی عمل کرد و باید این برخورد او به سایر داوران آموزش داده شود».

او همچنین تاکید کرد:«علیرضا فغانی یک تورنمنت فوق‌العاده را پشت سر می‌گذارد».

نیل هارمن، سردبیر پیشین بخش ورزشی روزنامه‌های انگلیسی دیلی‌میل و تایمز، با بیان این‌که عملکرد فغانی در بازی فرانسه و آرژانتین عالی بود، گفت: «تنها با یک کلمه می‌توان درباره این داور ایرانی صحبت کرد: کلاس بالا».

جان ون روئدن یکی از کارشناس رسانه‌های ورزشی انگلیس هم می‌گوید: «من از قبل هم گفته بودم که بهترین داور این جام‌جهانی، علیرضا فغانی از ایران خواهد بود. آقای فغانی، این فینال برای شماست».

علیرضا فغانی تاکنون در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سه دیدار را قضاوت کرده که دو بازی آلمان و مکزیک و برزیل و صربستان در مرحله گروهی و مسابقه فرانسه و آرژانتین نیز در مرحله یک‌هشتم نهایی بوده است. این داور موفق ایرانی با کسب امتیازات بالا در رده‌بندی برترین داوران این دوره، پس از «کوئیپرس» هلندی در رده دوم قرار دارد و از شانس بسیار بالایی برای قضاوت در مراحل پایانی جام بیست‌ویکم برخوردار است.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More