شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
در آستانه بازی فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸ میان تیم‌های فرانسه و کرواسی

سرمربیان فرانسه و کرواسی: تنها به قهرمانی می‌اندیشیم

 

دیدیه دشان و زلاتکو دالیچ، سرمربیان تیم‌های فرانسه و کرواسی، در آستانه بازی فینال جام‌جهانی، هریک تیم خود را شایسته ایستادن بر سکوی قهرمانی جام بیست‌و‌یکم می‌دانند.

درحالی‌که دو تیم‌ملی فوتبال فرانسه و کرواسی برای کسب عنوان قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، عصر روز یکشنبه ۲۴ تیرماه در ورزشگاه لوژنیکی مسکو و به قضاوت پیتانا، داور آرژانتینی به‌مصاف هم می‌روند، سرمربیان دو تیم، در مصاحبه با خبرنگاران از آمادگی کامل برای این دیدار سرنوشت‌ساز خبر داده‌اند.

دیدیه دشان، سرمربی تیم‌ملی فرانسه، با بیان این‌که احترام زیادی برای کرواسی و زلاتکو دالیچ، مربی این تیم قائل‌اند، گفت: «فارغ از هر نتیجه‌ای که در این بازی حاصل شود، نباید کاری که دالیچ با تیم‌ملی چنین کشور کوچکی انجام داده را فراموش کنیم. کرواسی بازیکنان باتجربه‌ای دارد که مدت زیادی است در کنار هم بازی می‌کنند. مودریچ و راکیتیچ بازیکنانی باتجربه و باهوش‌اند؛ اما ما مقابل هازارد و مسی هم بازی کردیم و نشان دادیم که این بازیکنان، به‌تنهایی نمی‌توانند نتیجه را تغییر دهند.»

سرمربی تیم‌ملی فرانسه افزود: «ما خودمان را برای این دیدار آماده کردیم. باید آرام باشیم و روی کار خودمان تمرکز کنیم. همه مربیان می‌دانند که جزئیات، سرنوشت چنین بازی‌هایی را مشخص می‌کنند. از رسیدن به فینال خوشحالیم، اما از تجربه یورو ۲۰۱۶ درس گرفتیم و کار را تمام‌شده نمی‌دانیم. البته نتیجه بازی، تکلیف این موضوع را مشخص می کند.»

زلاتکو دالیچ، سرمربی جوان و موفق تیم‌ملی کرواسی هم با بیان اینکه فینال جام‌جهانی، مهم‌ترین بازی عمرشان است، گفت: «بازیکنانم می‌دانند که فینال جام‌جهانی چه معنایی دارد. تعدادی از این بازیکنان خسته‌اند، اما فکر می‌کنم مشکل همه برطرف شود. ما تابه‌حال مقابل فرانسه پیروز نشده‌آیم، اما رکوردها برای شکسته‌شدن‌اند و نام تیم حریف نیز برای ما اهمیتی ندارد».

او هدف خود و تیمش را ارائه بهترین عملکردشان اعلام کرد و افزود: «می‌دانیم کل دنیا کرواسی را تماشا می‌کنند. بازیکنان من تجربه زیادی دارند و در لیگ قهرمانان اروپا بازی کردند، اما این بازی، بدون‌شک بزرگ‌ترین بازی عمرشان است. فکر نمی‌کنم بازی مهم‌تر از فینال جام‌جهانی برای بازیکنان و یا مربیان وجود داشته باشد. هر اتفاقی رخ دهد، ما به عملکرد خودمان افتخار خواهیم کرد. هر نتیجه‌ای بگیریم، در کرواسی جشن بزرگی برپا خواهد شد و این، به ما قدرت و انگیزه می‌دهد.»

درصورتی‌که تیم‌ملی فرانسه در مسابقه فینال برابر کرواسی به پیروزی برسد، برای دومین‌بار موفق به قهرمانی در جام‌جهانی خواهد شد. «خروس‌ها» بیست سال پیش و در جام‌جهانی ۱۹۹۸ که میزبانی آن را برعهده داشتند، با پیروزی مقابل برزیل در بازی فینال، برای نخستین‌بار بر سکوی قهرمانی مهم‌ترین رویداد فوتبالی دنیا ایستادند. در سوی دیگر میدان، کرواسی نیز اگر موفق‌به شکست فرانسه شود، برای نخستین‌بار، یک کشور شرق اروپا، عنوان ارزشمند قهرمانی جام‌جهانی را به خانه خواهد برد و بازیکنان این تیم، تاریخ‌ساز می‌شوند.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More