شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

علیزاده: به دنبال مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ هستم

 

کیمیا علیزاده، دارنده نشان برنز بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل از برنامه ریزی خود برای کسب نشان طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو خبر داد.

کیمیا علیزاده، تکواندوکار تیم ملی بانوان ایران و نایب قهرمان سال گذشته جهان که در پاریس پایتخت فرانسه حضور دارد، در مصاحبه تفصیلی با هفته‌نامه فرانسوی «پاریس مَچ» درباره نحوه ورود به رشته تکواندو گفت: «سالن تکواندو نزدیک به خانه‌مان بود، برای همین با کمی پیاده‌روی می‌توانستم به آنجا بروم. در ابتدا اصلا این رشته ورزشی را دوست نداشتم، اما پس از مدتی استادم به مادرم گفت که کیمیا قهرمان المپیک خواهد شد. بنابراین با خودم گفتم چرا که نه؟ به همین سادگی! من ضربات سریع و سختی می‌زدم».

وی افزود:«من از جمع خانواده‌ام جدا شدم تا در اردوی ویژه‌ای تمریناتم را آغاز کنم. خیلی سخت بود، به طوری که در طول سال تنها ۱۰ بار می‌توانستم خانواده‌ام را ببینم».

دارنده نشان برنز بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل که اکنون ۱۹ ساله است و روزانه ۴ تا ۶ ساعت تمرین می‌کند درپاسخ به این سؤال که «آیا تا حالا شده که خسته شده باشی و بخواهی دست از این رشته ورزشی بکشی؟»، تصریح کرد: «بله! انجام تمرینات و پرداختن به رشته تکواندو به لحاظ روحی و فیزیکی دشوار است، اما من عاشق مربی‌ام هستم که از هفت سالگی کنارم هست. او همیشه وضعیت من را پیگیری می‌کند و زمانی که خسته هستم به من آرامش می‌دهد و می‌گوید که تو باز پیشرفت خواهی کرد».

علیزاده که در سن ۱۸ سالگی برای شرکت در رقابت‌های تکواندو در وزن ۵۷ کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ موفق شد ۱۰ کیلوگرم وزن خود را پایین بیاورد، گفت:«من برای آن بازی‌ها وزنم را به ۵۷ کیلوگرم رساندم، اما از این موضوع لطمه دیدم».

این تکواندوکار که درحال حاضر وزنش ۶۳ کیلوگرم است به علت کاهش وزن زیاد، یک هفته پس از بازی‌های المپیک ۲۰۱۶، از ناحیه تاندون پای چپ دچار مصدومیت جدی شد و درست سه ماه بعد از آن نیز ازهمین ناحیه با مصدومیت روبرو شد.

تکواندوکار بانوی تیم ملی ایران در پایان مصاحبه با این نشریه فرانسوی خاطرنشان کرد:«هدفش در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ایستادن برسکوی قهرمانی و کسب مدال طلا این دوره از رقابت‌ها خواهد بود».

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More