شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قهرمانی نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی، از قدرت برتر تکواندوی ایران خبر می‌دهد

 

داود میمندی، کارشناس تکواندو، قهرمانی تیم نوجوانان ایران در مسابقات جهانی را نتیجه تلاش مربیان بی‌ادعای رده‌های پایه ایران می‌داند.

درحالی‌که دوازدهمین دوره رقابت‌های تکواندوی نوجوانان جهان در تونس، شب جمعه ۲۴ فروردین‌ماه به پایان می‌رسد، تیم پسران ایران، با کسب ۶ نشان طلا و یک برنز، قهرمانی خود را قطعی کرده و با ارائه نمایشی درخشان، قدرت برتر خود را به رخ حریفان کشیده‌ است.

برای آگاهی بیشتر از نحوه قهرمانی تیم پسران ایران در این دوره و بررسی شرایط این روزهای تکواندوی ایران، بخش ورزشی وب‌سایت ایران اینترنشنال،  با داود میمندی، کارشناس تکواندو، ساکن آرنهایم هلند، گفت‌وگویی اختصاصی داشت.

میمندی در ابتدای این گفت‌وگو، با تمجید از تلاش تیم پسران در رقابت‌های جهانی تونس و کسب عنوان قهرمانی، این موفقیت بزرگ را نتیجه تلاش شبانه‌روزی مربیان رده‌های پایه این رشته در ایران دانست و گفت:«مربیان زیادی در تکواندوی ایران حضور دارند که در شهر‌های مختلف، به پرورش نسل آینده این رشته می‌پردازند و نوجوانانی که در این دوره قهرمان شدند، توسط همین مربیان آموزش دیده و حضور آن‌ها، نوید آینده‌‌‌ای روشن برای تکواندوی ایران به‌همراه دارد».

او افزود: «پسران ایرانی در این دوره از مسابقات جهانی نوجوانان، از ابتدا پرقدرت ظاهر شدند و با ارائه مبارزاتی برتر، اجازه خودنمایی به حریفان خود ندادند که ثمره این حضور قدرتمند، مدال‌های باارزشی است که در پیکارهای تونس کسب کردند».

این کارشناس تکواندوی ساکن هلند، در ادامه درخصوص نتایج تیم دختران ایران هم گفت:«دختران تکواندوکار ایرانی، در حد توان خود در این دوره تلاش کردند و حضور آن‌ها ارزشمند بود و می‌توان به آینده این تیم امیدوار شد».

میمندی در ادامه، از عملکرد کادر فنی تیم پسران ایران و در رأس آن، وحید عبداللهی، سرمربی این تیم، به نیکی یاد کرد و گفت: «سرمربی‌گری این تیم برعهده فردی است که خود سال‌ها تجربه حضور در میادین آسیایی و جهانی تکواندو را دارد و در طول سال گذشته، به‌طور شبانه‌روزی با تکواندوکاران در اردوهای مختلف حضور داشت و تیم ایران را با آمادگی کامل راهی مسابقات جهانی تونس کرد».

این کارشناس ورزش، در ادامه، درخصوص توجه به رده‌های پایه در تکواندوی ایران، تصریح کرد: «تکواندوکارانی که در رده‌های نونهالان و نوجوانان مدال کسب می‌کنند، در ادامه به‌دست فراموشی سپرده می‌شوند و همین وقفه، به وضعیت تکواندوی ایران ضربه سنگینی وارد می‌کند و اگر مسؤولان فدراسیون تکواندو به این قهرمانان توجه بیشتری کنند، همین نوجوانان در آینده می‌توانند برای ایران افتخارات خوبی کسب کنند و جانشینان شایسته‌ای برای هادی ساعی و سایر مدال‌آوران در تکواندو باشند».

او همچنین درباره انتخاب فریبرز عسگری به‌عنوان سرمربی تیم ملی تکواندوی بزرگسالان و برنامه‌های آینده او اظهارداشت:«فریبرز، یکی از قهرمانان بزرگ تکواندوی ایران است و افتخارات زیادی برای ورزش کشور کسب کرده؛ اما در بار اولی که چند سال پیش سرمربی تیم‌ملی شد، نتوانست برنامه‌های خود را پیاده کند و در نهایت ناکام بود؛ اما او این مرتبه هوشیارتر عمل کرده و با برگزاری رقابت‌های انتخابی می‌خواهد از همه ظرفیت تکواندوی ایران استفاده کند تا تیم‌ملی با شرایط بهتری به کار خود ادامه دهد».

میمندی در پایان، تصریح کرد: «تنها نکته منفی که در مسابقات انتخابی تیم‌ملی تکواندو صورت گرفت، دعوت بازنده‌ها به اردوی تیم ملی بود که این مسأله باعث می‌شود حواشی منفی پیرامون سرمربی تیم‌ملی بیشتر شود که باید عسگری این حاشیه‌ها را از اطراف تیم‌ملی تکواندو دور کند».

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More