شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لیگ قهرمانان آسیا: پرسپولیس در ازبکستان جشن صعود گرفت

 

هفته پنجم مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با تساوی نسف قارشی ازبکستان و پرسپولیس تهران آغاز شد.

بازی‌های این هفته از مسابقات، عصر روز دوشنبه، سیزدهم فروردین (۲ آوریل) با برگزاری دیدارهای گروه‌های سوم و چهارم آغاز شد که طی آن در گروه سوم، پرسپولیس تهران در مصاف با میزبانش نسف قارشی ازبکستان به تساوی بدون گل رسید، تا سرخپوشان پایتخت با این نتیجه و کسب ۱۰ امتیاز صعودشان را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کنند.

این بازی با برتری تیم میزبان آغاز شد و شاگردان بردیف برای زنده نگه داشتن امیدشان در صعود به مرحله بعد چاره‌ای جز غلبه بر رقیب نامدار خود نداشتند و در دقایق ابتدایی روی دروازه مهمان خطراتی را ایجاد کردند که این حملات ثمری برای تیم نسف قارشی دربر نداشت.

درادامه، پرسپولیس با میدان داری کمال کامیابی نیا و فرشاد احمدزاده و نفوذهای محرمی و امیری از جناحین فرصت‌های مناسب گلزنی به دست آورد که این حملات با بی‌دقتی علی علیپور و سیامک نعمتی راهی به دروازه میزبان پیدا نکرد و درنهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم، نسف قارشی که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت روی دروازه پرسپولیس یکپارچه حمله شد که هوشیاری خط دفاع و دروازه بان سرخپوشان مانع از گلزنی تیم میزبان شد.

پرسپولیس که با کسب یک تساوی هم صعودش به مرحله حذفی قطعی می‌شد با ورود احمد نورالهی کمربند خط میانی‌اش محکم‌تر شد و نبض بازی را دردست گرفت و دوبار توسط همین بازیکن تا یکقدمی رسیدن به گل پیش رفت، اما هر دوبار دروازه‌بان نسف قارشی ناجی تیمش شد و دروازه خود را بسته نگه داشت.

سرانجام این بازی حساس و سرنوشت ساز پس از نود  دقیقه تلاش دو تیم گلی دربرنداشت و پرسپولیس با کسب یک تساوی ارزشمند، ۱۰ امتیازی شد و به خاطر برد ۳ به صفر بازی رفت برابر نسف قارشی و پیروزی در بازی رودررو صعودش را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرد.

سرخپوشان پایتخت در آخرین بازی خود دراین گروه در ورزشگاه آزادی میزبان السد قطر خواهند بود که درصورت برد دراین مسابقه به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد خواهند شد. دردیگر بازی گروه سوم نیز تیم‌های السد قطر و الوصل امارات در دوحه به مصاف هم رفته‌اند.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More