شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نجات اسپالتی با برد در شهرآورد

 

اینتر که بابت حذف از لیگ اروپا و اختلاف با ایکاردی اوضاع خوبی نداشت، توانست با پیروزی  سه بر دو مقابل میلان در یک دربی پرماجرا کمی از حاشیه ها فاصله بگیرد. اینتر سه شب پیش در همین ورزشگاه با نمایشی ضعیف به اینتراخت فرانکفورت باخت تا از لیگ اروپا کنار برود. برخی رسانه های ایتالیایی نوشته بودند که در صورت شکست سنگین اینتر در شهرآورد، اسپالتی برکنار می شود و باشگاه هدایت تیم را تا آخر فصل به کامبیاسو یا استفانو وکی می سپارد. با این حال اینتر کاملا متحول شده بود و از شروع بازی میلان را غافلگیر کرد.

در دقیقه سوم وسینو موفق شد روی پاس لائوتارو مارتینز دروازه میلان میزبان را باز کند. شاگردان گتوزو در ادامه نیمه اول تلاش زیادی برای جبران گل داشتند، ولی سازمان دفاعی عالی اینتر به آنها اجازه گلزنی نداد. در شروع نیمه دوم اینتر یک بار دیگر موفق شد حریف را غافلگیر کند و این بار دیفرای، مدافع هلندی روی یک کرنر دو ضرب با ضربه سر دروازه دوناروما را باز کرد.

میلان شش دقیقه بعد در صحنه مشابهی به گل تساوی رسید و باکویوکو موفق شد با ضربه سر اختلاف را به حداقل برساند. میلان با این گل امیدوار شد بازی را به تساوی بکشاند، ولی اینتر در دقیقه ۶۷صاحب یک ضربه پنالتی شد. لائوتارو مارتینز که بهترین بازیکن زمین بود و اجازه نداد جای خالی هموطنش، ایکاردی احساس شود این ضربه را به گل سوم اینتر تبدیل کرد.

این پایان ماجرا نبود و موساکیو، مدافع پیشتاخته میلان در دقیقه ۷۱یکبار دیگر فاصله را به حداقل رساند. میلان در دقایق آخر برای زدن گل تساوی به آب و آتش زد، ولی هاندانوویچ موفق شد بهترین فرصت این تیم که ضربه سر کاستییخو بود را دفع کند.

اینتر با این برد موفق شد با ۵۳ امتیاز و دو امتیاز بیشتر نسبت به میلان رتبه سوم را از همشهریاش پس بگیرد. هنر بزرگ اینتر در این بازی مهار پیونتک بود و اجازه نداد گلزن آماده میلان صاحب فرصت شود. مهاجم لهستانی در ۶ بازی قبلی میلان ۶ گل زده بود، ولی در این بازی اسیر مدافعان کم اشتباه حریف شد.

اسپالتی بعد از برد مهم تیمش گفت: «لازم بود که با حفظ روحیه تیمی بازی قبلی را فراموش کنیم. ما درباره نقش بازیکنان با آنها صحبت کرده بودیم و تیم متحول شده بود.»

گتوزو هم در پایان بازی بابت شکست و اتفاقات روی نیمکت تیمش ابراز تاسف کرد. «کسی»، هافبک ساحل عاجی میلان پس از تعویض با بیلیا، هافبک آرژانتینی این تیم درگیر شد و بقیه بازیکنان آنها را جدا کردند.

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More