شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عبدالله عبدالله با بازشماری آرا در ۷ ولایت موافقت کرد

 

عبدالله عبدالله، نامزد ریاست‌جمهوری افغانستان در نشستی خبری از هواداران خود خواست تا اجازه دهند روند بازشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری در هفت ولایت آغاز شود.

او در این نشست که جمعه شب  ۲۲ قوس/ آذر برگزار شد،گفت که با احترام به درخواست کمیسیون شکایات انتخاباتی، از مردم می‌خواهیم که یک‌شنبه ۲۴ قوس/آذر، اجازه بدهند تا بازشماری آرا از سوی کمیسیون انتخابات صورت گیرد.

عبدالله عبدالله تصریح کرد که موافقت با بازشماری آرا به معنای قبول ۳۰۰ هزار رای و ۲۴۲۳ محل رای‌گیری نیست. او تاکید کرد مطالبات تیم ثبات و همگرایی مبنی بر ابطال ۱۰۲ هزار رای خارج از زمان و باطل شدن آرای ۲۴۲۳ محل دیگر همچنان پابرجاست. او افزود که از میان ۳۰۰ هزار رای، تنها با ۱۳۷ هزار رای موافقت کردیم که به‌صورت ویژه بررسی و تفتیش شود.

عبدالله عبدالله از نشست مشورتی کمیسیون شکایات انتخاباتی این کشور که روز جمعه ۲۲ قوس/آذر میان اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی، شماری از نامزد‌های ریاست‌جمهوری و نمایندگان احزاب برگزار شد، ابراز خشنودی کرد.

این نامزد ریاست‌جمهوری افغانستان گفت که کمیسیون انتخابات مشکلات موجود را به تیم ثبات و همگرایی نسبت می‌دهد، اما با انجام بازشماری آرا، دیگر فرصتی برای بهانه کردن ندارد.

عبدااله عبدالله همچنین بار دیگر اعلام کرد که به هیچ صورت نتایج انتخابات مملو از تقلب را نمی‌پذیرد و افزود: «در هر مرحله این قدرت را داریم که اگر کسی خواست با تقلب حکومت کند، جلوی آن را بگیریم.»

از ۳۴ ولایت افغانستان، آرای ۲۷ ولایت آن بازشماری شده است، اما دفاتر کمیسیون انتخابات در ۷ ولایت از سوی تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، به دلیل مطالبات این تیم مسدود بود. 

نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از تکمیل روند بازشماری آرا در ۳۴ ولایت این کشور، اعلام خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More