شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش مالک باشگاه استیل آذین به فهرست بدهکاران بانک سرمایه

 

حسین هدایتی در واکنش به فهرست انتشار یافته از بدهکاران بانک سرمایه از وکیل خود خواست که در این رابطه اقدامات قانونی را انجام دهد.

انتشار فهرست بدهکاران بانک سرمایه که توسط محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی منتشر شد با واکنش های گوناگونی همراه بود. یکی از اسامی فاش شده، حسین هدایتی، مالک باشگاه استیل آذین  است.

داریوش علیخانی کوشک، وکیل هدایتی در این رابطه به خبرگزاری تسنیم گفت: "اعداد و ارقام منتشر شده در خصوص بدهی موکل وی به بانک سرمایه صحت ندارد و هیچ کدام از شرکت‌های طرف قرارداد با بانک سرمایه متعلق به آقای هدایتی و وابستگان وی نیست."
علیخانی در توضیح بیشتر خاطر نشان کرد: "اخیراً  یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بی خبری از ماوقع، به طریق غیر قانونی و غیر شرعی مبادرت به انتشار جدولی از بدهکاران بانکی از جمله حسین هدایتی کرده که نیازمند توضیحاتی است."
علیخانی در این گفت و گو، انتشار این فهرست از سوی صادقی را مطرح کردن خود دانست و گفت: "بعضاً افراد برای مطرح کردن خود با تمسک به هتک آبرو از شخصیت‌های اقتصادی، سیاسی و دینی همچنین افراد محترم و معتبر، با ایجاد فضای مسموم سعی در معرفی خود دارند که بعضاً موجبات سواستفاده و جولان خبرگزاری‌های کشورهای معاند و فرصت طلب می‌شود."

علیخانی اعداد و ارقام منتشر شده توسط این نماینده مجلس را  خلاف واقع و به دور از واقعیت دانست. او در ادامه تصریح کرد:"موکل [من] با هدف کارآفرینی و اشتغال برای جوانان و توسعه بنگاه‌های اقتصادی مبادرت به خرید ملک از مالک قبلی با مشارکت بانک عامل، ضمن ترهین و تودیع وثایق ارزشمند، [با دریافت وامی] با عدد مشارکتی بسیار پایین تر از عدد واهی اعلامی در جدول منتشر شده توسط آقای صادقی، کرده است. [ضمناً] تمامی اقدامات فوق در بازه زمانی سال‌های ٩٤ لغایت ٩٦ صورت گرفته این در حالیست که در خبر ناصحیح اعلامی موصوف، از سال‌های ٨٨ تاکنون است."

علیخانی تصریح کرد: "هیچ یک از شرکت‌های طرف قرارداد با بانک سرمایه متعلق به آقای هدایتی و وابستگان او نیست که جا داشت قبل از طرح مطالب خود از مراجع ذی‌ربط، استعلام‌های لازم را اخذ می‌کردند."

پیش از واکنش هدایتی، دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی نیز نسبت به انتشار این لیست واکنش نشان داده و از محمود صادقی خواست که نسبت به این اقدام عذرخواهی کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More