شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
آخرین نفتکش ایران در نزدیکی سواحل ونزوئلا؛

 درخواست کاراکاس از تهران برای تعمیر تاسیسات

 

غلامرضا انصاری، معاون وزارت امور خارجه ایران،‌ ضمن اشاره به این که آخرین نفتکش اعزامی جمهوری اسلامی در حال رسیدن به سواحل ونزوئلا است از درخواست کاراکاس برای تعمیر تاسیسات خود از سوی تهران خبر داد.

انصاری روز یکشنبه ۱۱ خردادماه در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: «نفتکش‌های ایرانی بدون هیچ حادثه و گرفتاری تولیدات پایین‌دستی ما را به ونزوئلا رساندند. آخرین نفتکش ایرانی امروز وارد سواحل ونزوئلا می‌شود.»

او افزود: «ونزوئلا درخواست تعمیر تاسیسات خود را از جمهوری اسلامی ایران و متخصصان کشورمان داشته که این موضوع در حال بررسی است.»

در داخل این کشور بحران سوخت همچنان ادامه دارد و اقدام دولت با انتقاد گروه‌ها و چهره‌های مخالف همراه بوده است.

 الیوت آبرامز،‌ نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا نیز اعلام کرده سوخت‌های ارسالی ایران تنها برای چند هفته پاسخگوی نیازهای این کشور خواهند بود.

پیش از این آمریکا اعلام کرده بود کاراکاس در قبال مشارکت ایران در بازسازی پالایشگاه ونزوئلا و تامین مواد سوختی آن به تهران شمش طلا داده است.

پنح نفتکش ایران با نام‌های «فورچون»، «فارست»،‌ «پتونیا»،‌ «فاکسون» و «کلاول» برای انتقال یک میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه بنزین و آلکیلات به مقصد کاراکاس ‌اعزام شدند. چهارمین کشتی ایران روز پنجشنبه از سوی نیروی دریایی ونزوئلا تا بنادر این کشور همراهی و محافظت شد.

آمریکا اعلام کرده است شرکت‌های بیمه و بنادری را که به نفتکش‌های حامل مواد نفتی ایران به ونزوئلا خدمات ارائه دهند تحریم می‌کند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مطلع گزارش داده بود که جبل‌الطارق به دلیل قرار داشتن در مسیر این کشتی‌ها از سوی آمریکا تهدید به تحریم شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More