شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

 قاآنی بار دیگر آمریکا را تهدید کرد: از درون خانه‌تان پاسخ کشتن سلیمانی را می‌دهند

 

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بار دیگر مقام‌های آمریکا را در رابطه با کشته شدن قاسم سلیمانی تهدید کرد و گفت که ممکن است «از درون خانه شما» پاسخ این اقدام را بدهند. 

او روز جمعه ۱۲دی‌ماه در مراسم سالگرد کشته شدن سلیمانی گفت «در سراسر عالم هر کجا مردی پیدا شود» آماده است کسانی که این اقدام را انجام دادند «به سزای عملش برساند». 

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران اضافه کرد: «آنها باید بدانند حتی از درون خانه‌شان ممکن است کسانی پیدا شوند که پاسخ این جنایت را بدهند.» 

 

 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روز ۱۰ دی نیز در جلسه غیرعلنی مجلس گفته بود که دونالد ترامپ و دیگر مقام‌های این کشور از جمله وزرای خارجه و دفاع و رییس سازمان سیا باید «سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را یاد بگیرند» چرا که جمهوری اسلامی انتقام سلیمانی را خواهد گرفت.  

سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی، به دلیل صدور فتوای قتلش توسط آیت‌الله خمینی سال‌ها زندگی مخفیانه داشت. 

در این مراسم، ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه، نیز تهدید کرد که گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران که از آن‌ها با عنوان «جبهه مقاومت» نام برده می‌شود، در گرفتن انتقام سلیمانی «مصصم» هستند.

رئیسی با تهدید دونالد ترامپ، افزود که هیچ کدام از مقام‌های آمریکا که در کشته شدن سلیمانی دخیل بوده‌اند «در هیچ جای جهان امنیت نخواهند داشت» و «مقاومت در گرفتن انتقام مصمم است».

فرمانده کل سپاه پاسداران هم در این مراسم در واکنش به فعالیت های نظامی آمریکا در منطقه گفت: «ما برای هرگونه واکنش آماده هستیم.»

حسین سلامی همچنین اضافه کرد که «مسیر انتقام سخت» مسیر فروپاشی اسرائیل واخراج آمریکا از منطقه است.

رهبر جمهوری اسلامی پس از کشته شدن قاسم سلیمانی اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی از آمریکا «انتقام سخت» خواهد گرفت. سپاه پاسداران در ۱۸ دی ماه ۹۸ به پایگاه عین‌الاسد در عراق حمله کرد.  

بر اساس برخی گزارش‌ها، ایران پیش از انجام این حملات، مقام‌های آمریکایی را از حمله موشکی سپاه پاسداران مطلع کرده بود و به همین دلیل نیروهای آمریکایی فرصت داشتند که به پناهگاه‌ بروند تا این حملات تلفات جانی نداشته باشد.  

پس از این حمله، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران چندین بار اعلام کردند که تهران قصد جنگ با آمریکا را ندارد و فقط نیروهای آمریکایی باید از منطقه و به ویژه عراق خارج شوند. 

در مراسم سالگرد سلیمانی، هاشم صفی‌الدین معاون اجرایی حزب‌الله لبنان، فالح الفیاض، رییس سازمان الحشد الشعبی عراق، زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و ابراهیم محمد الدیلمی نماینده انصارالله یمن نیز حضور دارند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More