شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمار رسمی کرونا در ایران: حدود ۱۴ هزار مبتلا و ۷۲۴ جانباخته

بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی درباره شیوع ویروس کرونا در ایران، تعداد کل مبتلایان به این ویروس به ۱۳۹۳۸ نفر افزایش یافته و در مجموع ۷۲۴ بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز یکشنبه ۲۵ اسفند، در گزارش روزانه خود در این باره گفت: «بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز ۱۲۰۹ مورد جدید قطعی کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شد و همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۱۳ تن جان خود را به علت این بیماری از دست دادند.»

 

کانون‌های جدید کرونا: تهران، اصفهان و خراسان رضوی

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که استان‌های تهران با ۲۵۱ مورد جدید ابتلا، اصفهان با ۱۲۶ مورد جدید و خراسان رضوی و ۱۴۳ مورد جدید، به کانون‌های ویروس کرونا در ایران تبدیل شده‌اند.

این در حالی است که پیشتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت، ضمن هشدار درباره ادامه افزایش تصاعدی شمار مبتلایان در تهران، از فقدان وحدت راهبردی و تاخیر در اقدامات لازم برای کنترل شیوع این ویروس انتقاد کرده بود.

دولت ایران همچنان اصرار دارد که قرنطینه کامل تهران انجام نشود.

همچنین بر اساس آمار رسمی، شیوع شدید ویروس کرونا در استان‌های قم با ۸۴ مورد جدید، مازندران با ۷۲، لرستان با ۵۲، البرز با ۶۷ و گیلان با ۴۳ مورد جدید ادامه دارد. 

دیگر استان‌های ایران نیز دارای موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا بوده‌اند، اما آمارهای رسمی موارد ابتلا در استان‌های چهارمحال بختیاری، مرکزی، اردبیل را صفر نشان می‌دهد.

 

میزان رسمی مرگ‌ومیر: بیش از پنج درصد

دولت ایران آمار جانباختگان را به تفکیک استان‌ها اعلام نکرده، اما بر اساس آمارهای رسمی، بیش از پنج درصد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت: «تاکنون ۴۷۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.»

در حالی که ایران با مشکل کمبود ماسک و مواد ضدعفونی روبه‌روست، جهانپور روز  یکشنبه درباره توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده اضافه کرد: «آنچه مازاد بر نیاز نظام سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی باشد، با اولویت داروخانه‌ها توزیع می‌شود.»

این در حالی است که رئیس انجمن داروسازان ایران گفته است: «ماسک و دستکش به راحتی در ابزار فروشی‌ها و سوپر مارکت‌ها و بسیاری از مراکزی که شناسنامه دار نیستند، با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسد، اما شرکت‌های توزیع رسمی ماسک و دستکش ندارند که به داروخانه‌ها ارائه دهند.»

ارائه آمار رسمی روزانه درباره ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت ایران، در حالی است که هم‌زمان مقام‌های استانی نیز آمار متفاوتی درباره شمار قربانیان و مبتلایان کرونا ارائه می‌دهند. همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس آمار دولت را «غیرواقعی»‌ خوانده و خواستار اعلام واقعیت از سوی دولت شدند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More