شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اخراج ۱۰۵نفر از اعضای نشریات همشهری

حسن خلیل‌آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از اخراج ۱۰۵ نفر از نیروهای نشریات همشهری تهران خبر داده است.

به گفته این عضو شورای شهر، برخی از افراد اخراج شده، در ده سال گذشته با نشریات همشهری همکاری داشته‌اند ولی بدون اطلاع قبلی اخراج شده‌اند.

او از مسئولان همشهری خواسته است «دستور توقف این رفتار غیرحرفه‌ای و بازگشت به کار افراد تعدیل‌شده را صادر کنند.»

حسن خلیل‌آبادی همچنین گفته ۲۷۰نفر از همکاران سازمان ورزش شهرداری تهران نیز پیش از این به همین روش اخراج شده‌اند.

خبر اخراج این روزنامه‌نگاران دیروز بازتاب قابل توجهی در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه توییتر داشت.

برخی از روزنامه‌نگاران اخراج‌شده خبر دادند که هنگام ورود به ساختمان محل کار خود، متوجه اخراج خود شده‌اند.  

در واکنش به اعتراض روزنامه‌نگاران به این اقدام، ابوالحسن ریاضی، مدیرعامل شرکت همشهری در توییتی نوشت که به علت «ناهماهنگی اداری» به افراد اخراج‌شده اطلاع داده نشده بود.

در یک‌سال گذشته نشریات همشهری با حاشیه‌های متعددی مواجه بودند. مدیران جدید شهرداری از جذب نیروی مازاد، عدم فروش نشریات و هزینه‌های بالای اداره این نشریات به عنوان بحران‌های به ارث رسیده از دوران شهرداری محمدباقر قالیباف یاد می‌کردند.

کاهش حقوق اعضای تحریریه، کاهش مدت قرارداد آنها و در نهایت واگذاری گروه مجلات همشهری به بخش خصوصی یکی از راه‌حل‌های کاهش بحران بود که خود به حاشیه‌ای تازه برای همشهری تبدیل شد.

در جریان این واگذاری نیز ده‌ها نفر از اعضای تحریریه شغل خود را از دست دادند.

در همین حال، افزایش بی‌سابقه قیمت کاغذ و بالا رفتن هزینه‌های تولید نشریه در ایران در ماه‌های گذشته نیز این بحران را تشدید کرده است.

بحران کاغذ دیگر روزنامه‌ها را نیز مجبور به افزایش قیمت کرده است. این دو روزنامه از دیروز با قیمت ۴هزار تومان روی دکه‌ها رفتند که دو برابر قیمت قبلی بود.

مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق به خبرگزاری ایسنا گفته است قیمت کاغذ از ۲۲۰۰تومان به ۱۴هزار تومان افزایش یافته است و آنها مجبور شده‌اند بین تعطیلی روزنامه یا افزایش قیمت، گزینه دوم را انتخاب کنند.

سیدعلی میرفتاح، سردبیر روزنامه اعتماد هم دیروز در یادداشتی در این روزنامه تاکید کرده « از سر ناچاری قیمت روزنامه را بالا برده‌ایم تا به کمک شما بتوانیم جلوی مرگ رسانه را بگیریم.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More