شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتصاب کارگران شهرداری خرم‌آباد و هفت‌تپه؛‌ تجمع مالباختگان خودروسازی در تبریز

اعتصاب‌های کارگری در شهرهای ایران در حالی با ادامه اعتراض کارگران کارخانه هفت‌تپه و شهرداری خرم‌آباد ادامه یافت که مالباختگان خودروسازی آذویکو در تبریز نیز دست به تجمع زدند.

کارگران هفت‌تپه چهارشنبه پنجم شهریور، هفتاد و سومین روز اعتصاب خود را در مقابل فرمانداری شوش برگزار کردند.

این کارگران با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. دور جدید اعتراض این کارگران ۲۶ خردادماه شروع شد و همچنان ادامه دارد.

با وجود آن‌که برخی مقام‌های قضایی،‌ نمایندگان مجلس و مقام‌های دولت طی هفته‌های گذشته با این کارگران مذاکراتی داشته‌اند،‌ مطالبات آن‌ها هنوز محقق نشده است.

کارگران معترض هفت‌تپه خواهان خلع ید بخش خصوصی از این کارخانه و بازگشت آن زیر نظر دولت با نظارت کارگران هستند، از دیگر خواسته‌‌های این کارگران پرداخت دستمزدهای معوق، بازگشت به کار کارگران اخراجی،‌ تعیین تکلیف وضعیت شرکت و رسیدگی به پرونده امید اسدبیگی، مدیرعامل شرکت است.

هم‌زمان با این تجمع، جمعی از کارگران شهرداری منطقه سه خرم‌آباد در لرستان دست از کار کشیده و در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خود تجمع کردند.

این کارگران با تجمع مقابل ساختمان شهرداری خواستار پرداخت حقوق معوق خود شدند.

گزارش‌هایی نیز از تجمع شماری از حواله‌داران شرکت خودروسازی آذویکوی تبریز در مقابل استانداری آذربایجان شرقی منتشر شده است.

این مالباختگان نسبت به عدم دریافت شش هزار دستگاه خودروی پیش‌خریدشده پس از دو سال اعتراض کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در این زمینه،‌ با وجود آن‌که شرکت آذویکو به این مالباختگان می‌گوید تولید ندارد، اما خودروهای ام‌جی-۳۶۰ تولیدی خود را در بازار آزاد با قیمت روز به فروش می‌رساند.

طی هفته‌های اخیر کارکنان،‌ کارگران و بازنشستگان شماری از دستگاه‌های دولتی،‌ کارخانه‌های صنعتی و مجتمع‌های پتروشیمی و نفتی دست به اعتصاب زده و نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود اعتراض کرده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More