شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش شدید مصرف آب در استان‌های درگیر با کرونا در ایران

 

با گسترش شیوع بیماری کرونا در بیشتر استان‌ ایران گزارش‌های رسمی حاکی از افزایش شدید مصرف آب از سوی مردم است؛‌ آب و فاضلاب تهران در همین زمینه درباره کمبود و قطع آب هشدار داد. 

شرکت آب و فاضلاب استان تهران روز شنبه ۱۰ اسفندماه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «مصرف آب شهروندان تهرانی در روز جمعه ۹ اسفندماه ۹۸ از مرز سه میلیون مترمکعب عبور کرد که این میزان برای این مقطع از سال بالاست.»

این سازمان همچنین درباره امکان قطع آب و کم‌آبی هشدار داده و گفته است که این افزایش مصرف موجب افت فشار در برخی مناطق شهر و قطع آن در روستاهای پیرامونی شده است. 

در همین زمینه محمدرضا بختیاری،‌ مدیرکل آب و فاضلاب تهران،‌ هشدار داد که با افزایش مصرف آب کیفیت آن کاهش می‌یابد. 

طی روزهای گذشته با هشدار و آموزش‌های عمومی درباره ضرورت شست‌وشو و ضدعفونی کردن اماکن عمومی و منازل میزان مصرف آب از سوی شهروندان در سراسر کشور افزایش یافته است.

در استان کرمانشاه افزایش مصرف نزدیک به دو و نیم برابر پیش از شیوع کرونا اعلام شده است. در این استان نیز مسئولان از قطع و کاهش فشار آب در برخی شهرها و مناطق گزارش داده‌اند.

علیرضا تخت‌شاهی، مدیرعامل آب و فاضلاب کرمانشاه، در همین‌ زمینه گفته که هر خانوار کرمانشاهی در شبانه روز «دست‌کم ۱۲۰ لیتر افزایش مصرف آب» داشته است. 

در مازندران نیز که به عنوان یکی از استان‌های شمالی با تعداد بالای مبتلا به بیماری کرونا گزارش شده، مصرف آب به گفته استاندار تا ۴۰ درصد افزایش داشته است. 

همچنین در بر اساس گزارش‌ها در استان همدان این افزایش مصرف ۱۰ درصد،‌ در قم ۱۲ درصد، در گیلان ۲۵ درصد،‌ در لرستان ۳۰ تا ۵۰ درصد و در قروین ۲۵ درصد گزارش شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More