شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش ۱۱ شهر جدید به شهرهای قرمز و نارنجی؛ تعیین ۷۲ ساعت فرصت برای بازگشت مسافران

 

چند روز پس از آغاز سفرهای نوروزی در ایران، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت کرونا خبر داد که ۱۱ شهر به تعداد شهرهای قرمز و نارنجی ایران اضافه شده است.

این کمیته اعلام کرد که تعداد شهرهای قرمز به ۱۲ و شهرهای نارنجی به ۳۹ افزایش یافته است. 

در این اطلاعیه برای بازگشت مسافرانی که از قبل به شهر‌های قرمز و نارنجی جدید سفر کرده‌اند، ۷۲ ساعت فرصت تعیین و تهدید شده که آنان در صورت بازنگشتن به شهرهای مبدا جریمه خواهند شد.

پیش از این اعلام شده بود که وضعیت ۹ شهر قرمز و ۳۱ شهر نارنجی است.

تیمور حسینی، جانشین رییس پلیس راهور نیروی انتظامی، اعلام کرده بود که جریمه ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان و ورود به شهرهای نارنجی نیم میلیون تومان است.

ستاد ملی کرونا اعلام کرده که مسافرت از شهر‌های نارنجی و قرمز به دیگر شهر‌های ممنوع است.

با این حال فرهاد ابول‌نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت که خروج مسافران از اهواز ۲۱ درصد افزایش یافته و این مسافرت‌ها باعث انتشار بیشتر ویروس در دیگر شهرهای استان می‌شود. شهر اهواز قرمز و دیگر شهرهای خوزستان نارنجی اعلام شده است.

به جز شهرهای قرمز و نارنجی مسافرت به دیگر شهرها آزاد است.

در همین حال داریوش امانی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از افزایش ۴۲ درصدی سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد.

همچنین به گزارش خبرگزاری صداوسیما، تردد در جاده‌های اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش یافته است.

مقامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرده‌اند که تنها اقامت در هتل‌ها و مکان‌های اقامتی دارای مجوز مجاز است و مسافران حق چادر زدن ندارند.

مقامات وزارت بهداشت پیشتر اعلام کرده بودند که با سفرهای نوروزی مخالف هستند.

علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران هم گفته بود که شهروندان تهرانی پس از بازگشت از سفرهای نوروزی «کلکسیونی» از شکل‌های جدید کرونا را «به ارمغان می‌آورند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More