شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتقال دوباره بهنام محجوبی به امین آباد همزمان با کارزار توییتری برای نجات جان او 

در پی اعلام اعتصاب غذا از سوی بهنام محجوبی،‌ درویش زندانی،‌ کاربران رسانه‌های اجتماعی با راه‌اندازی طوفان توییتری نسبت به خطر از دست رفتن جان او ابراز نگرانی کردند.

همزمان، گزارش‌ها حاکی از انتقال مجدد این زندانی سیاسی به بیمارستان روانی «امین‌آباد» است.

مادر محجوبی به ایران اینترنشنال گفته بود که پسرش از روز چهارشنبه در اعتراض به «شرایط نگهداری» و «عدم دسترسی به خدمات پزشکی» دست به اعتصاب غذا زده است. گزارش‌ها حاکیست قسمتی از بدن این زندانی در اثر عدم رسیدگی و شکنجه‌ها فلج شده‌ است.

کاربران توییتر طی چند روز اخیر با استفاده از هشتگ «بهنام محجوبی را نجات دهید» از عدم انتقال او به بیمارستان انتقاد کرده‌اند؛ این در حالی است که ابراهیم الله‌بخشی،‌ درویش و زندانی سیاسی سابق،‌ یکشنبه در توییترش گفت محجوبی به جای مرکز درمانی به بیمارستان روانی امین‌آباد منتقل شده است.

الله‌بخشی اشاره کرده: «می‌خواهند برادرم را بکشند،‌ برادرم اعتصاب غذا کرده است. جان بهنام محجوبی در خطر است.»

پوریا نوری، عکاس، در صفحه‌اش نوشته است: «کوچکترین اتفاقی برای بعضی زندانیان رخ میده میشه تیتر یک رسانه‌ها و سازمانهای حقوق بشری، بعد برادر درویش ما ⁧‫بهنام محجوبی‬ به تیمارستان امین‌آباد منتقل میشه.»

او همچنین به «فلج شدن بدن» این زندانی، «از دست دادن حافظه» و «ندادن داروهای مورد نیاز» به او اشاره کرده است.

در اعتراض به این وضعیت،‌ صالحه حسینی،‌ همسر محجوبی،‌ نیز روز جمعه در توییترش نوشت به همراه مادر این زندانی سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

شماری از کاربران هم به زبان انگلیسی توییت‌هایی را منتشر کرده و خطاب به سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری خواستار توجه به وضعیت سلامتی و نجات جان این زندانی سیاسی شده‌اند.

محجوبی در یک فایل صوتی که به تازگی منتشر کرد،‌ ضمن اشاره به شکنجه‌هایش گفته بود در پی انتقال اجباری به بیمارستان روانی «امین‌آباد»،‌ پرسنل این مرکز درمانی او را به شکل صلیب به تخت بسته و رویش ادرار کرده‌ بودند. اکنون انتقال مجدد او به این تیمارستان،‌ در پی انتشار این فایل صوتی و اعتراضش صورت می‌گیرد.

شکنجه‌های محجوبی مورد اشاره محمدجواد اکبرین،‌ روزنامه‌نگار، قرار گرفته که در توییترش آن را با «زندان ابوغریب» و «قتل جورج فلوید» مقایسه کرده است.

فائزه عبدی‌پور،‌ فعال حقوق دراویش،‌ روز شنبه در توییترش نوشت: «هر روز یکیمون هشتگ میشیم.» اشاره او به مرگ زندانیان سیاسی و شهروندانی است که در بازداشت نیروهای امنیتی و انتظامی جان باخته‌اند.

یک عضو انجمن سینمای جوان هم به صدای «بی رمق» محجوبی در فایل صوتی اخیرش اشاره کرد. سعید سلطان‌پور در توییترش نوشت: «بهنام جوانی پرنشاط و همانند نامش محجوب ... امروز صدایش را از زندان شنیدم... با بهنام محجوبی چه کردید.»

اعتراض به وضعیت این زندانی سیاسی با اقدام شماری از دراویش گنابادی همراه شده که طی کارزاری اینترنتی برای آزادی او دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

مقام‌های ایران تاکنون چندین نفر دیگر از زندانیان سیاسی، دانشجویی و روزنامه‌نگاران را نیز به صورت اجباری به تیمارستان منتقل کرده و یا بستگانشان را نسبت به انجام آن تهدید کرده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More