شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بستگان کودک مجروح اعتراض‌‌های ماهشهر: مقام‌ها به درخواست کمک ما جواب نمی‌دهند ‌

بستگان دانیال عساکره، کودکی که در پی حمله مسلحانه نیروهای امنیتی به اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در ماهشهر مجروح شد،‌ به ایران‌اینترنشنال گفتند با وجود درخواست‌های مکرر برای کمک به روند درمان او، مقام‌های حکومت ایران  پاسخی نمی‌دهند.

یکی از نزدیکان این نوجوان روز یکشنبه ۹ شهریورماه گفت:‌ «نامه‌های زیادی به مسئولان دولت فرستادم تا برای هزینه درمان دانیال کمک کنند، اما هیچ‌کدام جواب ندادند: دفتر رهبر، رییس‌جمهور، رییس قوه قضاییه،‌ استانداری و امام جمعه شهرک طالقانی.»

پیشتر ویدیویی از این نوجوان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد او که در اثر اصابت گلوله‌های اسلحه ماموران امنیتی طی اعتراضات سراسری آبان ۹۸ آسیب دیده، دچار معلولیت شده است.

این نوجوان در این ویدیویی از مردم محلی می‌خواهد برای درمانش کمک کنند و تاکید می کند طی اعتراضات ماهشهر مجروح شده است.

بنا به گفته نزدیکان او به ایران اینترنشنال، تیر دوشکای ماموران با حجم و شدت «بیشتر از تیر معمولی» به ناحیه پایین شکم دانیال اصابت کرده و موجب از کار افتادن پای چپش شده است.

این فرد اشاره کرد دانیال صبح روزی که اعتراضات در شهرک طالقانی اتفاق افتاد، برای خرید خانگی به بازار رفته بود که در پی هجوم ماموران امنیتی به معترضان با دوشکا او هم مجروح شد.

او افزود با وجود انتقال دانیال به بیمارستان، از صبح تا شب آن روز مسئولان بیمارستان «به دلیل ترس از دولت» هیچ کمکی نکردند و او در بیمارستان «بلاتکلیف» بوده است.

پس از آن، خانواده این نوجوان او را به بیمارستان آپادانا منتقل کردند و هم‌اکنون نیز او همچنان تحت درمان است.

این فرد همچنین ضمن اشاره به هزینه‌‌های بالای درمانی اشاره کرد: «دانيال چندين ماه است كه در بيمارستان آپادانا تحت درمان است، عمل جراحی هم انجام داده، اما نتيجه‌ای نداشت.»

طی اعتراضات سراسری آبان‌ماه و در پی درگیری ماموران انتظامی و امنیتی با معترضان در ماهشهر شلیک گلوله موجب کشته و مجروح شدن ده‌ها تن از شهروندان شد.

یازدهم آذر محسن بیرانوند فرماندار و رضا پاپی فرمانده نیروی انتظامی ماهشهر طی مصاحبه‌ای با تلویزیون جمهوری اسلامی، کشتار معترضان در ماهشهر را تایید کردند.

دو روز بعد نیز محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری ایران، بدون ارائه آمار مشخص این مساله را تایید کرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More