شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بیش از ۱۰۰ کشته در اثر نوشیدن الکل غیرخوراکی در ایران

هم‌زمان با تشدید بحران کرونا در ایران، گزارش‌ها در تعدادی از استان‌ها حاکی از ادامه مسمومیت و بستری شدن صدها نفر از شهروندان در اثر مصرف الکل غیرنوشیدنی است؛ در فارس دست‌کم ۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

حسن همتی،‌ مدیر روابط عمومی اورژانس استان فارس،‌ روز یکشنبه ۲۵ اسفندماه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد آمار کل مسمومیت‌های الکل غیرنوشیدنی در این استان طی روزهای گذشته به ۲۶۴ نفر رسیده است. 

به گفته او،  ۳۱ نفر نیز در این میان جانشان را از دست داده‌اند.

به این ترتیب،‌ آمار رسمی اعلام شده حاکی از آن است که تعداد قربانیان مصرف الکل غیرنوشیدنی در این استان از قربانیان بیماری کرونا بیشتر شده است.

روزنامه اعتماد آمار کل قربانیان تا روز شنبه در سراسر کشور را بیش از ۱۰۰ نفر و مسمومان را دست‌کم ۵۰۰ نفر گزارش کرد. 

در حالی که گزارش‌ها از مشاهده این مشکل در استان‌های مختلف بوده، در خوزستان تعداد جان‌باختگان این مسمومیت بیش از استان‌های دیگر است.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور تعداد قربانیان را تا روز شنبه برای خوزستان  ۴۹ نفر اعلام کرد. به گفته او،‌ تعداد کل مراجعه‌کنندگان بر اثر این مسمومیت به ۶۱۲ نفر رسیده است.

پیش از این نیز اخباری از فوت ۱۲ شهروند در استان مازندران منتشر شده بود. در استان هرمزگان علاوه بر قربانیان قبلی یک نفر نیز روز شنبه بر اثر نوشیدن الکل غیرخوراکی جانش را از دست داد.

پیشتر گزارش‌های مشابهی نیز از مسمومیت و جان‌باختن ده‌ها نفر در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، همدان، آذربایجان غربی،‌ البرز،‌ اردبیل، خراسان شمالی و رضوی و کردستان در همین زمینه منتشر شده بود.

مقام‌های دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده‌اند که مردم به دلیل «باور غلط» و برای «پیشگیری از ابتلا به کرونا» اقدام به نوشیدن و یا شست‌وشوی دهان خود با الکل‌های غیرنوشیدنی می‌کنند.

با افزایش تعداد قربانیان مصرف الکل غیرنوشیدنی حمیده زرآبادی، نماینده آبیک و قزوین،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا خواستار «صداقت» و ارائه «آمار درست» و «آموزش» از سوی صداوسیما در این زمینه شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More