شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تعویق ارائه بودجه ۹۸ به مجلس برای اعمال نظرات آیت‌الله خامنه‌ای

 

در حالی که قرار بود لایحه بودجه سال ۹۸ ایران روز یک‌شنبه،‌ ۲۵ آذر به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، سخنگوی هیات رییسه مجلس خبر داد این‌ کار به زمان دیگری موکول شده است.

بهروز نعمتی به فارس گفت  پس از آخرین جلسه سران سه قوه، دولت روحانی تصمیم گرفته است «اصلاحاتی» در بودجه اعمال کند و به همین دلیل لایحه بودجه در زمان دیگری به مجلس ارائه می‌شود.

نعمتی به جزییات اصلاحات مدنظر دولت اشاره‌ای نکرد و خبر داد زمان ارائه بودجه به مجلس هنوز مشخص نیست و پس از «اعمال اصلاحات» این اتفاق رخ خواهد داد.

پیش از این، رسانه‌ها خبر داده بودند آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، نکاتی را درباره بودجه سال ۹۸ کشور مطرح کرده است.

روحانی دو روز پیش و پس از برگزاری جلسه مشترک سران سه قوه، گفته بود در این جلسه نکته‌های مدنظر آیت‌الله خامنه‌ای برای اصلاح بودجه ۹۸ بررسی شده است.

تاکنون، هیچ فرد یا رسانه‌ای به جزییات اصلاحات مدنظر رهبر جمهوری اسلامی ایران اشاره‌ای نکرده است و مشخص نیست او به کدام بخش از لایحه بودجه ایراد گرفته یا خواستار اصلاح آن شده است.

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت که بودجه سال ۹۸ از حیث منابع با کسری ۲۷ هزار میلیارد تومانی روبه‌رو بوده است و جلسات ویژه برای اصلاحات جدید ادامه دارد.

به نوشته فارس، «یکی دیگر از رویکردهای بودجه سال آینده تقویت بنیه دفاعی کشور است که احتمالا با اصلاحاتی همراه است. از رویکردهای دیگر بودجه کاهش ردیف‌های درآمد و صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری است که تمامی مبنای محاسبات قبلی را عوض خواهد کرد.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More