شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جزییات تازه از پرونده تجاوز یک نماینده مجلس

 

علیرضا سلیمی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، گفت زنی که گفته بود یک نماینده مجلس به او تجاوز کرده «قصد اخاذی داشته» و ۵۰۰ میلیون تومان پول طلب کرده است.

به گزارش فارس، او روز سه‌شنبه دوم بهمن‌ماه گفت: «در مورد اصالت نوار و صوت همچنان شک و تردید داریم» و از قصد خدادادی برای شکایت به قوه‌قضاییه خبر داد.

در جریان این پرونده که امروز در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بررسی شد، سلمان خدادادی نماینده ملکان، متهم به تجاوز به یک زن جوان شده است.

زهرا نوید‌پور، شهروند ساکن ملکان، ۱۶دی‌ماه ۹۷ خودکشی کرد. او در طول چهار سال گذشته، بارها پیگیر پرونده تجاوز بود و گفته بود که پس از اینکه برای یافتن کار به دفتر خدادادی مراجعه کرده، مورد تجاوز قرار گرفته است.

خدادادی در جلسه روز سه‌شنبه هیات نظارت حضور داشته و به گفته سلیمی توضیحاتی را ارائه کرده است.

 پیش از این، یک فایل صوتی از مکالمه خدادادی با نویدپور منتشر شده بود که او در آن قربانی را تهدید به مرگ می‌کند؛ با این حال، اعضای هیات نظارت بر  رفتار  نمایندگان مجلس در ادعای این زن جوان تردید دارند و می‌گویند «اسناد قوی و مطمئن» در این زمینه وجود ندارد.

خدادادی پیش از این گفته بود فایل صوتی مذکور برای تخریب او منتشر شده و پلیس فتا در حال پیگیری این موضوع است و او «توجهی به این چیزها» ندارد.

خدادادی که پنج دوره است به عنوان نماینده مردم شهرستان ملکان در مجلس ایران حضور دارد، سال ۸۷ نیز متهم به فساد اخلاقی شده بود.

زهرا نویدپور پیش از مرگ بارها تاکید کرده بود از سوی مدیران دولتی که از اقوام آقای خدادادی بوده‌اند و همچنین از طرف وزارت اطلاعات تهدید شده است که این پرونده را پیگیری نکند.

این زن جوان همچنین به اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و شورای نگهبان هم مراجعه کرده و شکایتی علیه این نماینده مجلس در دادگاه مطرح کرده بود که به نتیجه نرسید.

او همچنین گفته بود درباره اتهام تجاوز، به ریيس هیات نظارت بر نمایندگان مجلس و حراست این نهاد هم شکایت کرده ولی به شکایت او توجه‌ای نشده است.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران ۲۱ دی‌ماه در توییتی تایید کرد که چند ماه پیش نوید‌پور با او تماس گرفته بود و او به این زن توصیه کرده بود که شکایتش را به هیات نظارت بر نمایندگان ارائه دهد.

صادقی همچنین شماره تماس این شاکی را به یکی از اعضای هیات نظارت بر نمایندگان داده بود، ولی آنها با خانم نویدپور تماس نگرفتند.

انتشار خبر خودکشی زهرا نویدپور، بازتاب‌ گسترده‌ای در افکار عمومی و رسانه‌های اجتماعی پیدا کرد و باعث شد نمایندگان مجلس، از جمله اعضای هیات نظارت بر نمایندگان، درباره آن اظهارنظر کنند و قول بررسی بدهند.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More