شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حسین سلامی:‌ کرک و پشم عربستان و امارات از قدرت جمهوری اسلامی ریخته است

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید «کرک و پشم عربستان و امارات» از ارکان قدرت جمهوری اسلامی ریخته است.

فرمانده سپاه پاسداران این سخنان را روز پنج‌شنبه، ۱۷ مرداد، در کرمانشاه گفته است.

او گفت که ارکان قدرت جمهوری اسلامی «عربستان و امارات را عاجز کرده و کرک و پشم آن‌ها را ریخته و صهیونیست‌ها را به سکوت و ترس و دروغگویی واداشته‌ است.»

 

شرایط برای فروپاشی اسرائیل مهیاست اما مقدمات شکل نگرفته

فرمانده سپاه پاسداران در سخنان خود، به اظهارات پیشین علی خامنه‌ای، رهبری جمهوری اسلامی مبنی بر احتمال فروپاشی اسرائیل در سال‌های آینده، اشاره کرد و گفت که «شرایط فراهم است اما مقدمات هنوز شکل نگرفته؛ شکستن رژیم در عمل بسیار آسان است اما مقدمات آن هنوز فراهم نیست.»

البته او مشخص نکرد که منظورش از مقدمات و شرایط چه هستند و چگونه فراهم می‌شود.

رهبر جمهوری اسلامی، اندکی پس از توافق برجام، در شهریور سال ۹۴ در یک سخنرانی عنوان کرد که اسرائیلی‌ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید و «به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

 

اسرائیل و متحدان منطقه‌ای علاقه‌ای به جنگ ندارند

به گفته سلامی، اسرائیل و متحدان منطقه‌ای [از جمله عربستان] علاقه‌ای به جنگ ندارد زیرا می‌دانند «جغرافیای این جنگ وسیع است و نتیجه را می‌دانند.»

پیشتر نیز مقام‌های ایران نسبت به تبعات جنگ در منطقه هشدار داده بودند.

 

درگیر یک جنگ تمام عیار با قدرت‌های بزرگ هستیم

حسین سلامی در ادامه سخنان خود، عنوان کرد که «ما امروز در یک جنگ تمام عیار با قدرت‌های بزرگ در عالم درگیریم.»

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به فشار حداکثری آمریکا، گفت: «ائتلافی از شیاطین عالم در قالب‌های کوچک و بزرگ به هم پیوسته‌اند و ما را تحت حداکثر فشارهای سیاسی، اقتصادی، عملیات روانی، تهاجمات فرهنگی، حصر اقتصادی و حتی فشارهای امنیتی و تهدید و ارعاب نظامی قرار می‌دهند.»

 

قدرت دشمن رو به افول و زوال است

حسین سلامی همچنین گفت که «دشمن هنوز بزرگ‌ترین قدرت نظامی و اقتصادی جهان را در اختیار دارد و سیطره رسانه‌ای و فضای مجازی و فرهنگی او برتر است و در بسیاری از کشورها و نهادهای سیاسی هنوز سیطره سیاسی دارد.»

با این همه او افزود که «یک افسردگی سیاسی، خستگی، فرسایش و افول و زوال را در تمام ارکان قدرت دشمن می بیند و بر این باور است که «دشمن در حال پیر شدن و همه این برتری‌ها در حال فرسوده شدن است.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More