شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حشدالشعبی: پهپادهای اسرائيلی با اجازه آمریکا در عراق عملیات انجام می‌دهند

 

یک روز پس از انفجار پایگاه نظامی «بلد»، از پایگاه‌های شبه‌نظامیان حشد‌ الشعبی در استان صلاح‌الدین عراق، این گروه با انتشار بیانیه‌ای اسرائيل و آمریکا را مسئول حمله به پایگاه‌های خود در عراق معرفی کرد.

در بخشی از بیانیه‌ی منتشر شده در روز چهارشنبه ۳۰ مرداد از سوی نیروهای موسوم به «دفاع مردمی عراق»، حشد‌ الشعبی، آمده است که با اجازه آمریکا، چهار پهپاد ارتش اسرائیل به همراه نیروهای آمریکایی وارد منطقه شدند و در خاک عراق عملیات نظامی انجام دادند.

در بخش دیگری از این بیانیه به امضای جمال جعفر ابراهیم، از فرماندهان ارشد حشدالشعبی، آمده است که حشدالشعبی نیروهای آمریکایی را «مسئول اول و آخر» تمامی اتفاق‌هایی می‌داند که تا کنون رخ داده است. حشدالشعبی در بیانیه خود نیروهای آمریکایی را تهدید کرده است که این نیروها مسئول اتفاق‌های بعد از این خواهند بود.

روز سه‌شنبه ۲۹ مرداد، رسانه‌های عراقی از وقوع چند انفجار و آتش‌سوزی در انبار مهمات پایگاه نظامی بلد در استان صلاح‌الدین عراق خبر دادند. پیشتر هم پایگاه دیگری از این گروه در همین استان، هدف حمله‌های هوایی قرار گرفته بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز دوشنبه ۲۸ مرداد، به طور تلویحی مسئولیت حمله هوایی ماه گذشته به پایگاه‌های نیروهای حشد الشعبی را در عراق پذیرفت. نتانیاهو در یک نشست خبری در کیف، پایتخت اوکراین، در پاسخ به پرسشی درباره دامنه اقدام‌های اسرائیل در برابر ایران گفته بود: «ایران در هیچ‌ جایی مصون نیست.»

به گفته نخست‌وزیر اسرائیل «ایرانی‌ها به تهدید خود برای از بین بردن اسرائیل ادامه می‌دهند و با این هدف در مناطق مختلف خاورمیانه دست به ساخت پایگاه نظامی می‌‌زنند. ما هم نسبت به این مساله در هر جایی که لازم باشد واکنش نشان می‌دهیم.»

ظرف یک ماه گذشته دستکم سه پایگاه دیگر نیروهای حشد الشعبی در نقاط مختلف عراق هدف حمله‌های هوایی یا آتش‌سوزی‌های مشکوک قرار گرفته است.

روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن، روز سه‌شنبه هشتم مرداد در گزارشی نوشته بود که جنگنده‌های اف۳۵ ارتش اسرائيل، روز ۲۸تیر طی عملیاتی یک انبار موشک‌های بالستیک ایران را در استان صلاح‌الدین عراق نابوده کرده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More