شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خامنه‌ای: تحت تأثیر اخم قدرتمندان قرار گرفتن اولِ بدبختی است

 

 

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، یکی از طراحی‌های اصلی «دشمن» را، استفاده از نقاط ضعف و مشکلات اقتصادی برای ضربه زدن به ملت ایران دانست و از مسؤولان خواست که از تشر ابرقدرت‌ها نترسند و در مقابل آنها ایستادگی کنند.

رهبر جمهوری اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه، ۳۰ فروردین) در دیدار با فرماندهان ارتش به‌مناسبت روز ارتش سخن می‌گفت، اولویت درجه یک کشور را مسائل اقتصادی دانست و بر پی‌گیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در بخش اشتغال و تولید و تلاش جدی برای حل مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد.

 

 

خامنه‌ای با اشاره به تمرکز «بدخواهان نظام اسلامی» برای استفاده از نقاط ضعف اقتصادی به‌منظور ایجاد اخلال، برگزیده و برجسته شدن شعارهای اقتصادی را در سال‌های اخیر به همین علت دانست و  از مسؤولان خواست که درصدد رفع این نقاط ضعف و بستن منافذ برآیند.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «یکی از شگردهای قدرت‌های متجاوز، برای ترساندن ملت‌ها و دولت‌ها و وادار کردن آنها به تأمین منافع نامشروع خود، تشر زدن و از خود بزرگ‌نمایی نشان دادن است.»

او در این راستا، ترس و دلهره از تهدید و تشر دشمن و تحت تأثیر اخم قدرتمندان قرار گرفتن را «اولِ بدبختی» و بازکننده‌ی در برای ورود، تجاوز و تعرض آنها دانست و تأکید کرد: «اگر کسی هم می‌خواهد بترسد، اشکالی ندارد؛ اما از طرف ملت و به حساب مردم نترسد، زیرا ملت ایران ایستاده است.»

 

اینکه بگویند امریکا با فلان فرد موافق است و با او ملاحظه خواهد کرد، حرف نادرستی است

خامنه‌ای با تأکید بر دشمنی «قدرت‌های زورگو و به‌ویژه آمریکا» با ملت ایران، گفت اینکه بگویند با فلان فرد موافق هستند و با او ملاحظه خواهند کرد، حرف نادرستی است.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین تأکید کرد که «دشمن اعم از امریکا و بزرگتر از امریکا، در مقابل نظامی که به مردم خود متصل است، هیچ غلطی نمی تواند بکند» و باید اقتدار و ایستادگی و تأثیرناپذیری ملت از تشر امریکا و برخی کشورهای اروپایی ادامه پیدا کند. او بخش مهمی از ادامه‌ی ایستادگی و نهراسیدن از دشمن را برعهده‌ی نیروهای مسلح و بخش عمده‌ی آن را برعهده‌ی اقتصادیون و مجموعه‌های فرهنگی، آموزشی و به‌ویژه متصدیان بخش‌های علمی و تحقیقاتی دانست.

خامنه‌ای همچنین نیروهای مسلح را از مهم‌ترین حصارهای تأمین امنیت برای مردم دانست و تأکید کرد که هرچه نیروهای مسلح مقتدرتر و پرانگیزه‌تر باشند، این اقتدار حتی اگر با تحرک نظامی هم همراه نباشد، زمینه‌ساز ایجاد امنیت خواهد بود.

 

اگر کسی هم می‌خواهد بترسد، اشکالی ندارد؛ اما از طرف ملت و به حساب مردم نترسد، زیرا ملت ایران ایستاده است

 

رهبر جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت گفت: «بدخواهان به‌دنبال نشان دادن اسلام و معنویت در نقطه‌ی مقابل مردم‌سالاری بودند، اما جمهوری اسلامی، با مردم‌سالاری اسلامی و انتخابات، غلط بودن این حرف را نشان داد.»

خامنه‌ای با تأکید بر برگزاری انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط ، سالم و همراه با امنیت، گفت که چنین انتخاباتی به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد.

او همچنین با اشاره به مطالب «وسوسه‌انگیز» رسانه‌های دشمن و «تلاش خصمانه‌ی آنان برای خراب کردن انتخابات» تأکید کرد که ملت ایران همواره با بیداری و هوشیاری نشان داده است که در مقابل این حرکت عمل خواهد کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More