شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خامنه‌ای: در آمریکا هزاران نفر را به صرف حضور در خیابان بازداشت می‌کنند

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز شنبه در سخنرانی تصویری در همایش سراسری قوه قضاییه گفت:‌ «در آمریکا هزاران نفر را به صرف حضور در خیابان، به زندان می‌برند.»

خامنه‌ای همچنین با انتقاد از تولید نشدن فیلم‌های سینمایی که «‌عدالت» در دستگاه قضایی را نشان بدهد، گفت: «غربی‌ها برخلاف واقعیت، در فیلم‌های سینمایی‌، دادگاه‌های خود را عرصه‌ی عدالت محض نشان می‌دهند ولی ما حتی در ارائه‌ واقعیات کشور از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای بهره نمی‌گیریم و گاهی برعکس نشان می‌دهیم.»

ا‍ظهارات خامنه‌ای درباره بازداشت معترضان خیابانی در آمریکا در حالی است که جمهوری اسلامی همواره اعتراض‌های خیابانی در این کشور را تحت عناوینی چون «‌اغتشاش» و «‌فتنه» سرکوب می‌کند. 

در اعتراض‌های آبان ماه سال گذشته صدها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند. 

نهادهای حقوق‌بشری همواره نسبت به نقض حقوق‌ بازداشت‌شدگان اعتراض‌ها و اعمال شکنجه علیه آنها در زندان‌های ایران هشدار داده‌اند. 

انتقاد خامنه‌ای از «اهانت و ظلم» به صادق لاریجانی

رهبر جمهوری اسلامی ضمن تاکید بر برخورد با فساد در درون قوه قضاییه، در عین حال از «اهانت و ظلم» به صادق لاریجانی، رییس سابق این قوه، در جریان دادگاه اکبر طبری انتقاد کرد.

خامنه‌ای روز شنبه در سخنرانی آنلاین در جمع مدیران قوه قضاییه گفت که مبارزه با فساد در دوره ریاست صادق لاریجانی «آغاز شده» و در دوره ابراهیم رییسی «به اوج رسیده» است.

او ضمن تشبیه فساد به کرونا افزود که «کرونا با شست‌وشوی دست برطرف می‌شود اما تنها راه مقابله با ویروس فساد، قطع دست مفسد است».

رهبر جمهوری اسلامی ضمن تاکید بر برخورد «بدون ملاحظه و اغماض» با فساد در درون قوه قضاییه، در عین حال از آنچه که «اهانت و ظلم به برخی بزرگان پاکدست قبلی قوه قضائیه در جریان قضاوتها و اظهارنظرها» در دادگاه اخیرخواند، انتقاد کرد.

او افزود که آملی لاریجانی «شروع کننده» برخورد با فساد «در داخل و بیرون » قوه قضاییه بوده و «اینها نباید از نظر دور باشد».

همزمان با دادگاه اکبر طبری، معاون اجرایی پیشین رییس قوه قضاییه، مطالبی علیه صادق لاریجانی مطرح شده است.

از جمله «مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران» در نامه‌ای به صادق لاریجانی از او خواسته بود از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام استعفا دهد تا مسیر بازداشت و محاکمه‌اش هموار شود.

صادق لاریجانی پیش از این اعلام کرده بود که به اتهامات مطرح درباره اکبر طبری رسیدگی شده  و «کذب بودن آن محرز» شده است.

یکی از اتهامات طبری «اعمال نفوذ» برای ساخت «غیرقانونی» مجموعه ویلاهای مشهور به «کلاک» و «باستی هلیز» در لواسان بوده است.

اتهامی که درباره صادق لاریجانی، رییس سابق قوه قضاییه و علی اکبر ناطق نوری، رییس سابق دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی، نیز مطرح شده است. بر اساس مدارک منتشر شده صادق لاریجانی دستور داده که ساخت این ویلاها از سر گرفته شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More