شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خامنه‌ای: فلسطینی‌ها به جای سنگ موشک‌های نقطه‌زن دارند

 

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، گفت: «در سالهای نه چندان دور، فلسطینی‌ها با سنگ مبارزه می‌کردند، اما امروز بجای سنگ، مجهز به موشک‌های نقطه‌زن هستند و این، یعنی احساس پیشرفت.»

او همچنین با اشاره به طرح آمریکا برای صلح بین اسراییل و فلسطین گفت: باید در مقابل طرح آمریکا برای صلح بین اسرائیل و فلسطین با کارهای تبلیغاتی به فلسطینیان احساس پیشرفت القا کرد. 

خامنه‌ای ضمن تاکید بر «کارهای تبلیغاتی و فرهنگی و فکری» در مقابل طرح ابتکاری آمریکا، گفت: «یک راه دیگر مقابله با این توطئه این است که مردم فلسطین، احساس پیشرفت کنند که این موضوع تا بحال به لطف خداوند اتفاق افتاده است.»

العاروری نیز در این دیدار گفت «تمام سرزمین‌های اشغالی و مراکز اصلی و حساس» اسرائیل «در تیررس موشکهای» گروه‌های مسلح فلسطین قرار دارد.

جمهوری اسلامی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و از شاخه نظامی حماس موسوم به گردان‌های الاقصی حمایت نظامی می‌کند.

خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین، روز یکشنبه گفته بود اگر ایران به حمایت خود از حماس و دیگر گروه‌های مسلح در نوار غزه پایان دهد، صلح در منطقه زودتر برقرار می‌شود.

خامنه‌ای همچنین گفت جمهوری اسلامی علیرغم فشارها موضع خود را نسبت به فلسطین تغییر نخواهد داد.

او توضیح داد که جمهوری اسلامی به علت موضوع فلسطین تحت فشار است «اما این دشمنی‌ها و فشارها موجب نخواهد شد که ایران از مواضع خود در موضوع فلسطین کوتاه بیاید.»

خامنه‌ای حمایت از فلسطین را یک «مسئله اعتقادی و دینی» خواند و گفت ایران در قضیه فلسطین با هیچ کشوری در دنیا «رودربایستی» ندارد.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «ما همواره دیدگاه خود را درباره فلسطین به‌طور صریح و شفاف اعلام کرده‌ایم و حتی در عرصه بین‌المللی کشورهای دوست ما که در این زمینه با آنها اختلاف نظر داریم می‌دانند که جمهوری اسلامی در قضیه فلسطین کاملاً جدی است.»

خامنه‌ای موضع‌گیری عربستان سعودی نسبت به موضوع فلسطین را «حماقت» خواند و گفت: «اگر دنیای اسلام به ‌صورت متحد بر موضوع فلسطین ایستادگی می‌کرد، اکنون شرایط بهتری داشت و دوری برخی کشورهای دنباله‌‌رو آمریکا همچون سعودی از موضوع فلسطین یک حماقت بود زیرا اگر از فلسطین حمایت می‌کردند، می توانستند در مقابل امریکا، امتیاز بگیرند.»

العاروری همچنین گفت: «حماس همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام و تأکید می‌کنیم هرگونه اقدام خصمانه در مورد ایران در واقع اقدام خصمانه بر ضد فلسطین و جریان مقاومت است و ما خود را در خط مقدم حمایت از ایران می‌دانیم.»

مقام‌های آمریکایی حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطین را عوامل تحت حمایت جمهوری می‌دانند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More